Rodrigo Sarmiento de Silva

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo u sección ha menester d'un wikificato con un formato adecuato a lo manual d'estilo de Biquipedia.
Por favor, edita-lo ta cumplir con ellas. No borres iste aviso dica que no l'haigas feito. Colabora wikificando!

Rodrigo Sarmiento de Silva, naixito de Madrit en 1600 y muerto en Leyón en 1664, estió lo VIII conte de Salinas y Ribadeo, marqués de Alenquer, comandador de Coruche y Soure en la Orden de Cristo y chentilhombre de la Campbra de Felipe IV. Se convertió en duque consort d'Íxar por matrimonio con la cuatrena duquesa Isabel Margarita Fernández de Híjar y Castro-Pinós en octubre de 1622, encara que no obtenió a nacionalidat aragonesa. Yera nieto de la princesa d'Eboli.

Reivindicó lo dreito de los suyos predecesors dende 1441 de minchar con lo rei o día de la Epifanía y de recibir-ne lo traje que levaría ixe día.

Se sublevó contra lo rei d'Espanya cuan se produciban sublevacions en zonas como Catalunya. Fue condenato a cadena perpetua y morió en prisión.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • Demelsa Ortiz Cruz. EL SEÑORÍO, LUEGO DUCADO DE HÍJAR. Cuadernos del Ducado de Híjar 1: El Legado cultural. 2008. Archivo Ducal de Híjar