Republica Romana

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Republica Romana
Res Publica Romana
509 aC — 27
Bandera
Lema nacional: Senatus Populusque Romanus
Situación de Republica Romana
Situación de Republica Romana
Extensión de lo territorio de la Republica de Roma a la muerte de Chulio César.
Capital Roma
Idioma oficial Latín
Relichión Politeísmo romano
Gubierno Republica
Moneda As, sestercio, denario, aurio.

La Republica Romana (Res Publica Romana) ye la fase de la civilización de l'antiga Roma que encomienza en l'anyo 509 aC. cuan l'aristocracia patricia derrocó a lo zaguer rei etrusco de Roma Tarquín lo Soberbio y remata oficialment en l'anyo 27 cuan Octavián recibe lo títol d'Augusto.

La parola « republica » vien de lo latín RES PUBLICA, que significa « la cosa publica ». Gubernar la ciudat ye doncas un afer publico y colectivo. Lo lema de la Republica ye Senatus Populusque Romanus (SPQR), « lo Senau y lo pueblo romano ». Ixo simboliza la unión de lo Senau romano, a on s'asientan las familias patricias, y de toz los ciudadans romanos. En efecto, los romanos son dividius a lo principio en dos grupos, los patricios y los prebeyos. Estos zaguers forman la masa de los artisans y la chent de la tierra. Los patricios son a sobén propietarios de grans dominios cautivaus y perteneixen a familias celebres las GENTES. Cada GENS tien los suyos propios cultos a los antipasaus y las suyas tradicions. Una GENS comprende un numero mes o menos gran de clients qui li deben obediencia a lo suyo «patrón» y reciben a cambio ayuda y asistencia en caso de necesidat.