Revolución industrial

De Biquipedia
(Reendrezau dende Reboluzión industrial)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000
Una Maquina de vapor.

A Revolución Industrial ye un conchunto de cambeos economicos (capitalismo), socials (orden burguesa) y tecnolochicos que prencipioron a producir-sen en Gran Bretanya en a segunda metat d'o sieglo XVIII y dimpués s'estendilloron por a resta de países d'Europa, Estaus Unius y Chapón. Os abances tecnicos -mas que mas a maquina de vapor-, o gran creiximiento demografico que s'encetó en l'anyo 1750, y os cambeos que se producioron en l'agricultura escomenzoron a una revolución en l'ambito d'a industria, encapezata por o textil, o carbón y o fierro.

Ista revolución reendrezó lo curso d'a historia transformando os sers humans agricultors y ganaders en manipuladors de maquinas accionatas por enerchía. Allora, la Revolución Industrial transformó a base economica d'a sociedat que dende agora ye a producción industrial; as ciudaz se convertioron en centros superpoblatos y puestos de treballo y vivienda d'a nueva clase social surtita: la clase obrera. A existencia d'ista nueva clase, formata orichinalment por labradors que heban plegato dende o campo, empenta l'aparición de nuevas ideyolochías liberals y socialistas que configurarán o mundo contemporanio.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]