Río Glera

De Biquipedia
(Reendrezau dende Río Oja)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Glera
Oja
Val d'o Río Oja (Ezcaray)
Val d'o Río Oja (Ezcaray)
Val d'o Río Oja (Ezcaray)
Administración
Estaus Espanya
Territorios {{{territorios}}}
Cheografía
Longaria  km
Altaria d'o naixedero  m
Naixedero Sierra de la Demanda
Desembocadura Río Tirón
Hidrolochía
Superficie d'a cuenca 1.270 km²
Cabal meyano m³/s
Mapa
Río Glera

O río Glera (río Oja oficialment en castellano) ye un río d'a comunidat autonoma de La Rioja que naxe en a Sierra de La Demanda, transcruza as comarcas d'Ezcaray, Santo Domingo de la Calzada y Aro y desemboca en o Río Tirón, entre Casalarreina y Anguciana.

As localidaz por an pasa son Ezcaray, Ojacastro, Santurde de Rioja, Santo Domingo de la Calzada, Villalobar de Rioja, Baños de Rioja, Castañares de Rioja y Casalarreina.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

Glera ye una palabra patrimonial en nabarro-aragonés, a evolución natural d'o latín GLAREA d'alcuerdo con a fonetica aragonesa, como en GLANDE(M) > "glan". Tamién ye conoixito como La Ilera seguntes a fonetica castellana. O nombre Oja ha substituyiu a Glera oficialment en as zagueras decadas, y ye un argumento en contra d'a popular teoría que relaciona o nombre de La Rioja con o río Oja.