Puyalón

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Puyalón
Puyalón
Datos chenerals
Líder
Periodo {{{periodo}}}
Establito
Desaparición {{{desaparición}}}
Seu C/San Pablo Nº47 Zaragoza
Ideyolochía Soberanismo aragonés
Colors
Ambito politico
Estato {{{estato}}}
País Flag of Aragon.svg Aragón
Comunidat autonoma {{{ccaa}}}
Rechión {{{rechión}}}
Coalición de {{{coalizión}}}
Afillatura europea
Afillatura internacional
Partito Politico {{{partito}}}
Chovenalla
Pachina web
Web Pachina oficial

Puyalón ye un partito politico de caracter nacionalista aragonés, independentista y socialista, ligato orichinalment a Chunta Aragonesista dica l'anyo 2008,[1] quan a mayor parti d'os suyos miembros deixoron d'estar melitants de CHA ta constituyir-se como una entidat independient d'ista. Dende o 6 de marzo de 2009, ye inscrito como partito politico (con as sieglas PYLN).[2]

Actualment fa parte d'o Bloque Independentista de Cuchas (B.I.C.).

En os suyos alazetz, antimás d'endicar que os suyos prencipals obchectivos son a sobiranía y o socialismo, declaran o suyo refirme a las luengas minoritarias d'Aragón (aragonés y catalán), o medio ambient y a integración d'os inmigrants. D'atra man tamién refusan o melitarismo.

Partecipación electoral[editar | editar código]

Eleccions municipals de 2011[editar | editar código]

Puyalón principió a suya partecipación electoral en as eleccions municipals de 2011. Aconsiguió un representant en o lugar d'Artieda en a Chacetania.

Eleccions europeas de 2014[editar | editar código]

A suya siguient partecipación estió en as eleccions europeas de 2014 fendo parti d'a coalición Los Pueblos Deciden chunto a Euskal Herria Bildu, el BNG, Andecha Astur, Alternativa Nacionalista Canaria y Unidad del Pueblo.

Dimpués d'as eleccions consiguioron un diputau, o suyo primer cabeza de lista Josu Juaristi de EH Bildu, que iría ta Bruselas en representación d'a coalición. Posteriorment Puyalón levó as suyas reivindicacions a o Parlamento Europeo y bi estió present en succesivas vesitas en 2015 y 2017 pa levar l'achenda aragonesa en luengas, hidrolochía, despoblación, ... enta o Parlamento.

Eleccions municipals de 2015[editar | editar código]

En as eleccions municipals de 2015 Puyalón se presentó fendo parte de Zaragoza en Común, do participó en o suyo programa electoral, posterior coordinadera y collas sectorials en o suyo gubierno. Zaragoza en Común consiguió l'alcaldía de Zaragoza a traviés de Pedro Santiesteve con os votos de PSOE y CHA.

En istas mesmas eleccions Puyalón revalidó o suyo representant en o lugar d'Artieda a traviés de Raúl Ramón Iguácel en a candidatura Cambiar-Puyalón, con a que tamién logró o suyo puesto como consellero d'a Comarca d'a Chacetania.

Por atro costau Rubén Ramos, miembro de Puyalón, estió votau como representant en o concello de Pastriz, a traviés d'a candidatura Ganar Pastriz en Común, con a que tamién consiguió o suyo puesto como deputau delegau de Formación y Politicas Educativas en a Deputación Provincial de Zaragoza. Puesto a o que accedió debiu a que os deputaus se reparten as diferents de delegacions, tot y que a presidencia quedó en mans de PSOE.

Eleccions chenerals de 2016[editar | editar código]

Dimpués d'as eleccions fallidas de 2015. En as eleccions chenerals de 2016, Puyalón se presentó en a coalición aragonesa Chuntas Podemos dimpués de sinyar un alcuerdo programatico con Podemos Aragón. Isto suposó que a coalición Unidos Podemos asumise o dreito a decidir d'o Pueblo aragonés. A coalición consiguió un deputau por Zaragoza con Pedro Arrojo y unatro en Uesca con Jorge Luis Bail.

Eleccions chenerals de 2019[editar | editar código]

Puyalón se presentó a las eleccions chenerals de 2019 como unica fuerza aragonesista en as tres provincias aragonesas[3].

Como cabezas de lista a o Congreso se presentoron:

As listas a o congreso yeran encabezadas por:

Vinclos externos[editar | editar código]

Referencias[editar | editar código]