Pui (desambigación)

De Biquipedia
(Reendrezau dende Puy (desambigazión))
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Pui (Pueyo en aragonés) ye a evolución lochica d'o latín PODIUM en catalán ribagorzano y pallarés. Fuera de Ribagorza y Pallars se troba en tot Aragón, tamién en localidaz a on se conoixen toponimos con Pueyo u mesmo alternando con Pueyo en un mesmo toponimo.

Puet considerar-se doncas que ye una forma abreviada que substituye a l'aragonés Pueyo cuan pierde tonicidat en a primera silaba en un toponimo composau de dos palabras u mas. A cuestión si la formación de Pui ye un feito autoctono u un catalanismo-occitanismo no puet resolver-se siempre.

A modo de curiosidat, en francés mantienen a palabra d'orichen occitán pui pa dicir monts volcanicos d'o Macizo Central francés, y tamién atros monts d'ixe macizo encara que no sigan volcanicas.

Lugars con Pui son:

Ilesias u Ermitas con pui son:

Monts u pueyos ditos hue Pui son:

A vegadas a forma Pui ye modificada por metatesi u perda de sonius:

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]