Plega

De Biquipedia
(Reendrezau dende Plega cheneral)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una plega u plega cheneral yera l'organo supremo de gubierno en las comunidaz medievals de Daroca y Teruel, nomás que pa la chent de las aldeyas, estando-ne fuera los oficials de las ciudaz de Teruel u Daroca, que només podeban concurrir-ie si los aldeans demandaban a suya presencia.

Las plegas yeran unas asambleas plenarias que amanixioron porque caleba que i hese acuerdos sobre los impuestos. Las plegas teneban un caracter anyal, encara que a suya celebración podeba prorrogar-se cualques periodos cronolochicos en la mesma anyada y en dos lugars diferents.[1]

La convocatoria se feba con cartas de clamamiento, intimación, de mandamiento u letra patent, que lo procurador cheneral de la Comunidat ninviaba a la chent de los concellos citando a qui i heba d'estar present. Lo procurador dirichiba l'asamblea pero yera lo bayle cheneral d'Aragón u lo suyo lugartenient qui la presidiba.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) María de los Desamparados Cabanes Pecourt: Las cartas de creencia de las aldeas de la Comunidad de Teruel (Siglo XV). Revista Aragón en la Edad Media, ISSN 0213-2486, Nº 19, 2006, pp 83-96.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]