Plega

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una plega u plega cheneral yera l'organo supremo de gubierno en las comunidaz medievals de Daroca y Teruel, nomás que pa la chent de las aldeyas, estando-ne fuera los oficials de las ciudaz de Teruel u Daroca, que només podeban concurrir-ie si los aldeans demandaban a suya presencia.

Las plegas yeran unas asambleas plenarias que amanixioron porque caleba que i hese acuerdos sobre los impuestos. Las plegas teneban un caracter anyal, encara que a suya celebración podeba prorrogar-se cualques periodos cronolochicos en la mesma anyada y en dos lugars diferents.[1]

La convocatoria se feba con cartas de clamamiento, intimación, de mandamiento u letra patent, que lo procurador cheneral de la Comunidat ninviaba a la chent de los concellos citando a qui i heba d'estar present. Lo procurador dirichiba l'asamblea pero yera lo bayle cheneral d'Aragón u lo suyo lugartenient qui la presidiba.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) María de los Desamparados Cabanes Pecourt: Las cartas de creencia de las aldeas de la Comunidad de Teruel (Siglo XV). Revista Aragón en la Edad Media, ISSN 0213-2486, Nº 19, 2006, pp 83-96.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]