Penya Rubia (sierra de la Canyada)

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Este articlo tracta sobre una penya Rubia que bi ha en la sierra de la Canyada y en lo termin municipal de Pitarc, pa los atros toponimos penya Rubia, se veiga Penya Rubia (desambigación).
Penya Rubia
Peñarrubia
Envista de penya Rubia a la ezquierda y de la cuesta de la Virgen a la dreita, vistas dende Pitarc.
Envista de penya Rubia a la ezquierda y de la cuesta de la Virgen a la dreita, vistas dende Pitarc.
Situación
Situación Flag of Aragon.svg Pitarc (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de la Canyada
Macizo {{{macizo}}}
Altaria 1.454 m m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Pitarc
Mapa
Sistema Ibérico.png
Montanya.svg

Penya Rubia ye una plataforma estructural subhorizontal de la sierra de la Canyada situada en lo termin municipal de Pitarc (Teruel), cerca de los uellos de Pitarc.

La penya Rubia ye formada por calsineras y dolomías cretacias d'edat turoniana-senoniana.

Toponimia[editar | editar código]

L'oronimo Penya Rubia proviene de lo latín PINNA RUBEA ("penya roya") seguindo una evolución culta que a vegadas ha substituito a la forma patrimonial en aragonés Penya Roya. Ramon Menéndez Pidal observó que en los elementos romances de lo latín medieval de Leyón y Castiella las primeras formas derivadas de RUBIU y RUBIA seguiban la lei fonetica que daba royo y roya, que estas formas patrimomials son relativament tardanas, y que desapareixioron mayoritariament de la toponimia (Cueuas Rruyas desapareixió y quedó como Covarrubias; Gonzalo de Berceo escribiba Monte Ruyo pa fer mención de lo lugar riochano de Monterrubio). La eliminación de la forma patrimonial por la cultista no se produció mayoritariament en Aragón, ni tampoco en Burgos, Soria y La Riocha,[1] por lo que ye común la existencia de toponimos formaus con royo y roya.

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) Ramón Menéndez Pidal: Orígenes del español: El estado lingüístico de la Península Ibérica hasta el siglo XI. Espasa-Calpe, Madrit 1980 9ª edición, p 264.

Bibliografía[editar | editar código]


Sierra de la Canyada
Altos, cerros, muelas, picos, lomas y sarraus: Capellanía | castel de Galindo | penya d'el Rayo | penya Rubia | La Rocha | Santos Adones