Mollón de la Talaya

De Biquipedia
(Reendrezau dende Mollón de l'Atalaya)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Mollón de la Talaya
Situación
Situación Pina d'Ebro (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra
Macizo
Altaria 300 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

O mollón de la Talaya ye un mont de 300 metros d'altaria situau en o municipio de Pina d'Ebro, en a provincia de Zaragoza.

Bi ha un vértiz cheodesico en a suya cima.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo Mollón de la Talaya ye transparent en aragonés y presenta dos formants caracteristicos:

Un mollón ye en orografía cualsiquier elevación de lo terreno (pueyo, loma, tozal, pico, mont, cerro, morrón, ecetra), que por estar bien vistable ha estau presa como sinyal de división de lo territorio, prenendo un nombre de que lo formant mollón esdeviene un oronimo accidental.[1]

Una talaya ye en orografía un punto prou alto y vistable que permite posar-ie un puesto de vichilancia de los terrenos d'arredol. L'arabismo talaya creyó muitos toponimos en tiempos de la reconquiesta de la val d'Ebro y Sistema Iberico, lo que ixampló dimpués lo significau orichinal de "torraza situada en alto" a lo d'"altaria bien vistable en lo terreno".[1][2]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. 1,0 1,1 (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia navarroaragonesa del Ebro (IV): Orónimos. Archivo de Filología Aragonesa, Vol. 30-31, 1982, pp. 26-27, pp. 30-31.
  2. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia Navarroaragonesa del Ebro (II): Nombres de núcleos de población y de construcciones religiosas y militares. Publicau en: Revista Príncipe de Viana, Nº 156-157, 1979, pp. 333-350.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]