Machorián

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Machorián
Emperador de l'Imperio Romano

Moneda de l'emperador Machorián

457-461
Predecesor Avito
Succesor Libio Severo

Nombre real Iulius Valerius Maiorianus
Naixencia ?
Muerte 7 d'agosto de 461
Tortona

Machorián estió un emperador de l'Imperio Romano d'Occident que gobernó entre l'1 d'abril de 457 y lo 2 d'agosto de 461. Murió asesinau lo 7 d'agosto de l'anyo 461.

Dimpués de deposar a Avito prebo de reconquerir territorios que l'Imperio Romano d'Occident heba perdito a mans de diferents pueblos barbaros, (vandalos, sueus, visigodos, burgundios). En uns tiempos en los que lo Reino Vandalo d'Africa yera enemigo mes inmediato de Roma por las suyas periodicas expedicions maritimas de saqueyo que arribaban en la mesma Roma, derrotó un ataque vandalo en Italia.

Derrotó a Teodorico II en la Batalla d'Arlet, forzó a los visigodos a deixar las suyas conquiestas en Septimania y a tornar de nuevo a lo suyo status de foederati. Dimpués atacó a lo Reino Burgundio y los derrotó en lo Setio de Lugdunum, forachitando-los de la val d'o Roine y reducindo-los a lo status de foederati.

En l'anyo 460 deixó Galia pa asegurar las posicions en Hispania. Los suyos chenerals lanzoron una campanya contra lo Reino Sueu derrotando-los en las batallas de Lucus Augusti y Scallabis y reducindo-los a lo status de foederati. Quereba atacar a los vandalos dende las suyas posicions en Hispania pero los vandalos facioron que destruisen la suya flota a traición en lo mesmo puerto a on yera.

Machorián fue deposau y asesinau por lo cheneral Ricimer, que posó d'emperador a Libio Severo.


Predecesor:
Avito
Emperador de l'Imperio Romano d'Occident
457-461
Succesor:
Libio Severo