Las Fuents

De Biquipedia
(Reendrezau dende Las Fuents (Zaragoza))
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Las Fuents
Las Fuentes
Districto urbán de Zaragoza

Centro civico Salvador Allende
Entidat
 • País
 • Ciudat
Districto urbán
Aragón
Zaragoza
Subdivisions Las Fuents, Baixo Aragón
Superficie
 • Total
Pos. 7 de 15
6,31 km²
Población
 • Total (2018)
Pos. 8 de 15
41.842[1] hab.
Codigo postal 50.002
Nº distrito 9

Las Fuents (en castellano Las Fuentes) ye un districto d'a ciudat de Zaragoza (Aragón). Muga con os districtos de Casco Antigo, Torrero, Sant Chusé y con o barrio rural d'a Cartuixa Baixa.

Servicios[editar | modificar o codigo]

Miguel Servet comunica o barrio con o centro d'a ciudat estando a prencipal carrera d'iste. O puent de Las Fuents permite a comunicación con a marguin ezquierda. A zona verda mas important d'o barrio ye o parque Torre Ramona.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

Fuent de Las Fuents.

O nombre d'o barrio tien o suyo orichen en os muitos manantials y basas que se formaban en o terreno cuan s'embadinaba cuan se saliban l'Ebro y La Uerba.

Ya bi ha referencias a un termin de Zaragoza dito Las Fuentes cerca de La Uerba en textos escritos en aragonés de fins d'o sieglo XIV y principios d'o sieglo XV:[2]

item mas la meytat a mi pertenexient de hun malluelo sitiado en Las Fuentes, termino de la dita çiudat,...
Item mas lexo a la dita Martina, filla mia, hun campo mio sitiado en La Fondura de las Fuentes, termino de la dita ciudat, que affruenta con la filla mayor de Las Fuentes, e con carrera publica e con campo de Johan de Sixena,
una vinnya mia franca e quita sitiada en La Corona de las Fuentes, termino de la dita çiudat, que afruenta con vinya de Garcia Paternuey e con carrera publica.
el malluelo mio franco e quito sitiado en El Escobar de las Fuentes, termino de la Huerba de la dita çiudat,
Item de una vinnya (interl.: franca e quita) sitiada en Cantalobos de Las Fuentes, termino de la Huerba de la dita çiudat, que affruenta toda la dita vinnya

Historia[editar | modificar o codigo]

En 1885 se construyó o l'Antiguo Matadero Municipal de Zaragoza obra de Ricardo Magdalena y feita ta l'Exposición Aragonesa de 1885, arredol d'iste se construyoron as primeras casas. Dimpués d'a guerra civil o gubierno franquista construyó viviendas pa desplazatos por a guerra como o "grupo Girón" y o "grupo Escoriaza". En os anyos sisanta y sitanta o barrio continó creixendo, acullindo muitos emigrants d'o Baixo Aragón, incluyindo d'o Matarranya y Baixo Aragón-Casp, por o que en este barrio bi ha encara un chicot porcentache no evaluato de población catalanoparlant. En zaguerías d'o sieglo XX os grupos Girón y Escoriaza yeran habitatos en parte por población chitana, y a principios d'o sieglo XXI se i han adhibito inmigrants de diferents orichens extra-europeus.

Referencias[editar | modificar o codigo]