Lacuna d'el Canyizar

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Laguna d'el Canyizar
Administración
País Flag of Aragon.svg Aragón
Estato {{{estato}}}
Provincia {{{probinzia}}}
Comarca Comunidat de Teruel
Municipio Villar Cremato
Cheografía
Tipo
Orichen Tectonico
Superficie km²
Altaria m
Longaria {{{longaria}}} km
Amplaria {{{amplaria}}} km
Fondura m
Volumen hm³
Fuent
Desagüe
{{{mapa}}}

La lacuna d'el Canyizar u laguna d'el Canyizar ye una lacuna que bi ha en la fuesa de Xiloca a l'ueste de Villar Cremato, entre lo termin municipal d'esta localidat y lo de Cella. Fue desecada quasi de tot entre los anyos 1729 y 1732 y actualment ye en proceso de recuperación. Antes que la desecasen ocupaba una superficie de 11,3 km3 y teneba una fondura maxima de 2,8 m.

Ignacio Jordán Claudio de Asso y del Río la nombra en lo suyo libro "Historia de la Economía Política de Aragón" (1798) fendo servir una variant de la parola aragonesa almarchal:

El terreno es à trechos fofo, y esponjoso; y en algunas partes tan hondo, que no hallando descenso las aguas, quedan detenidas formando estanques, ò lagunas mui extensas, como se vé en el Ermajal de Villarquemado con grave perjuicio de la salud de sus vecinos. Los naturales pudieran sacar partido de la turba, ò tierra vegetal, y combustible, que se halla con abundancia en estos parages. La de Caudete es la mejor, que he visto, y la mas semejante à la turba de Holanda, porque hierve con los acidos, y dexa una ceniza blanca.[1]

Referencias[editar | editar código]

Bibliografía[editar | editar código]

  • José Carlos Rubio Dobón: Contexto hidrogeológico e histórico de los humedales del Cañizar. Publicaciones del Consejo de Protección de la Naturaleza en Aragón. Serie investigación, 2004.