José Cabrero Arnal

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
José Cabrero Arnal
Información personal
Calendata de naixencia 7 de setiembre de 1909
Puesto de naixencia Castilsabás (Plana de Uesca, Aragón)
Calendata de muerte 7 de setiembre de 1982
Puesto de muerte Antíbol (Francia)
Ocupación Debuixant de cómics

José Cabrero Arnal naixito de Castilsabás (Plana de Uesca, Aragón) o 7 de setiembre de 1909 y muerto en Antíbol (Francia) o 7 de setiembre de 1982, estió un debuixant de cómics asentau en Francia. Ye lo creyador d'o famoso personache Pif o can (en francés Pif le chien).

Biografía[editar | modificar o codigo]

Fillo de Emeterio Cabrero Mur y Leonor Arnal Puértolas, a familia emigró enta Barcelona en o decenio de 1920. Astí José Cabrera treballo como debuixant en as revistas "TBO", "Pocholo", "L'Esquella de la Torratxa" y "Papitu". En esclatar a Guerra Civil Espanyola s'alistó en as milizias republicanas con as cuals luito dica que habió de fuyir a Francia a la fin d'a guerra. Dimpués d'a invasión nazi de Francia en chunio de 1940 estió feito prisionero y en chinero de 1941 estió tresladau a lo campo de concentración de Mauthausen an remaniría dica mayo de 1945. En 1946 publicó las suyas primeras historietas de Placid y Muzo, una rabosa y un onso antropomorficos, en o semanario Vaillant. En 1948 creyó lo suyo mas celebre personache, Pif o can, que amaneixió en a revista L'Humanité.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Filmografía[editar | modificar o codigo]

  • D’après Arnal, ittnéraire d'un crayon rouge, (2019).