Joaquín María de Navascués

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Joaquín María de Navascués
Información personal
Calendata de naixencia 17 de febrero de 1900
Puesto de naixencia Zaragoza (Aragón)
Calendata de muerte 11 de mayo de 1975
Puesto de muerte Madrit (Espanya)
Ocupación Historiador y arqueologo
Fillos Pedro Navascués

Joaquín María de Navascués y de Juan, naixito de Zaragoza (Aragón) o 17 de febrero de 1900 y muerto en Madrit (Espanya) o 11 de mayo de 1975, estió un destacato historiador y arqueologo aragonés, experto en epigrafía, museografía y numismatica.

Biografía[editar | modificar o codigo]

Naixito o 17 de febrero de 1900 en Zaragoza, estió disciplo de Manuel Gómez-Moreno y director de bel museu, como o Museu Arqueolochico Nacional d'Espanya. Miembro d'o Cuerpo Facultativo d'Archivers, Bibliotecarios y Arqueologos dende o 26 de chulio de 1921, entre 1932 y 1935 endrezó de conchunta con Emilio Camps as excavacions d'a necropoli visigoda de Castiltierra.

Reteniu en a Garchola Modelo de Madrit dimpués d'o golpe militar que prencipió l'inicio d'a Guerra Civil Espanyola, aconsiguió escapar-ne y entrar en a zona sublevata, an integro-se en o bando rebelde. Leyal a o rechimen franquista, estió integrant d'a chicota colla de arqueologos baixo qui se concentró o poder d'a disciplina en Espanya, una vegada reorganizada ista dimpués d'o final d'a guerra civil.

Ganó a catedra d'Epigrafía y Numismatica en a Universidat Central de Madrit en 1950, y ingresó en a Reyal Academia d'a Historia en 1953 y en a Reyal Academia de Bellas Artes de Sant Ferrando en 1959.

Feneixió l'11 de mayo de 1975 en Madrit.

Obras[editar | modificar o codigo]

  • 1953: El concepto de la Epigrafía.

Reconoixencias[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Álvaro de Figueroa y Torres

Reyal Academia d'a Historia. Medalla 5.

1953-1975
Succesor:
Juan de Mata Carriazo y Arroquia
Predecesor:
Blas Taracena Aguirre

Director d'o Museu Arqueolochico Nacional

1952-1966
Succesor:
Augusto Fernández de Avilés y Álvarez-Ossorio