Gran Mayestre

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

O Gran Mayestre u Mayestre Mayor ye l'autoridat mes gran en las órdens militars. Ye un termin tamién emplegato en la masonería.

En órdens relichiosas[editar | modificar o codigo]

Lo mayestre ye l'autoridat mes gran d'una orden, con un poder cuasi absoluto, tanto en lo militar, como en lo politico u en lo relichioso. Lo esleiba lo consello, composato por trece flaires, d'on lis vien a los suyos components lo nombre de Treces. Lo cargo de mayestre ye vitalicio e cuan muere lo mayestre, los Treces convocatos por lo prior mayor de la orden n'eslíen atro de nuevo.

Destitución[editar | modificar o codigo]

Ye posible la destitución de lo mayestre por incapacidat u por conducta perniciosa pa la orden. Pa lebar-la a cabo cal un alcuerdo de los organos superiors: consello de los Trece, prior mayor y convento mayor.