Fuesa de Daroca

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Envista de la fuesa de Daroca cerca de Manchons.

La fuesa de Daroca ye una semifuesa tectonica de lo Sistema Iberico con dirección NW-SE que s'ubrió y se sulsió adintro de la depresión de Calatayú y Mont-albán por l'acción de la falla de Daroca, que representa lo suyo cabo nord-este. Se plenó con sedimentos detriticos d'edat pliocena. Lo suyo cabo norte ye en lo termin municipal de Murero y lo suyo cabo sud ye en Luco de Xiloca[1]; a suya marguin sudoccidental ye poco visible. Lo fondón d'esta fuesa tectonica ye ocupau por la ribera de Xiloca, río que baixa dende lo Sudeste enta lo Norueste y ha iu erosionando los materials sedimentarios pliocenos en lo Quaternario. La suya actividat tectonica principal remató en lo Plioceno tardano pero encara bi ha una tectonica activa muito menor que se manifiesta con cierta actividat sismica[2].

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) F.J Gracia Prieto: Tectónica pliocena en la Fosa de Daroca (prov. de Zaragoza). Geogaceta, 11, 1992. pp 127-129.
  2. (es) Gracia, F.J, Gutiérrez, F: Neotectónica y sismicidad del Valle del Jiloca y sus alrededores. XILOCA nº 17, 1996. pp. 165-206. ISSN: 0214-1175.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]