Orden de Sant Francisco

De Biquipedia
(Reendrezau dende Franciscano)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Orden de Sant Francisco
Información cheneral
Nombre latín Ordo Fratrum Minorum
Siglas OFM
Fundador Sant Francisco d'Asís
Fundación 1209

La Orden de Sant Francisco, Orden Franciscana u franciscanos[1] ye una orden relichiosa catolica mendicant fundada por Sant Francisco d'Asís en Italia en l'anyo 1209 y aprobada por lo Papa Inocencio III.[2] A causa de succesivas escisions se convertió en un conchunto de grupos y comunidaz que siguen beluna de las reglas inspiradas por Sant Francisco d'Asís.

Los franciscanos creyen en la pobreza de Cristo y por ixo la pobreza ha d'estar l'eixe de la vida de cada persona y de cada comunidat como tal, encara que cuan en l'anyo 1226 morió Sant Francisco d'Asís se producioron diferents escisions sobre la rigor de como interpretar-lo. Ya en 1212 una branca feminina de los franciscanos ya heba estau fundada: las clarisas,[2] que prenen o suyo nombre de Clara d'Asís.

Los franciscanos medievals fundoron conventos en arrabals urbans. Se calcula que arredol de 1221 lo numero de flaires franciscanos yera de bels 5.000, y que a zaguers de lo sieglo XIII ya debeba haber-ie bels 45.000 flaires franciscanos distribuitos en 34 provincias y vicariatos.[2] A traviés de los sieglos dimpués de la fundación, s'han iu producindo movimientos de reforma y han continau los procesos escisión, resultando-ne diferents brancas y órdens que en bel caso s'han deseparau de l'orden orichinario: la mes gran part son reformas de la orden franciscana que heban de conducir a una aplicación mes rigorosa de la regla, d'acuerdo con lo suyo esprito fundacional.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (an) Diccionario ortografico de l'aragonés (Seguntes la Propuesta Ortografica de l'EFA). Versión preliminar. Estudio de Filología Aragonesa. ISSN 1988-8139. Octubre de 2022.
  2. 2,0 2,1 2,2 (es) Jose-Ramón Julià: Atlas de Historia Universal. Tomo I: De los orígenes a las crisis del siglo XVIII. Editorial Planeta. p 204.

Veyer tamién[editar | modificar o codigo]