Verniz

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Caixa china de fusta vernizata en politas colors.

O verniz (d'o latín veronix,-īcis)[1] ye una disolución d'una o mas substancias rasinosas en un disolvent que se volatiliza o s'ixeca, a l'aire con facilidat, dando como resultato una capa. Existen vernices d'orichen natural, por un regular derivatos de las resinas y aceites esencials de plantas, y sinteticos de formulación moderna. A istos mesmos tamién puet meter-se tintes colorants ta lograr nuevas tonalidaz.

Caracteristicas[editar | modificar o codigo]

Se aplican pinturas y vernices, a la fusta y atras superficies, con obchecto de preservar-las de l'acción de l'orache, d'o polvo, etc., y ta que adquieran brillo, asinas como ta fer una mica mas fosco o tono d'as colors. Cuan s'aplica a la fusta, a diferencia d'as ceras y aceites, o verniz creya una autentica capa protectora y impermeable, protechendo a superficie de fusta d'os achents externos y as chicotas erosions.

Referencias[editar | modificar o codigo]