Val de Nuria

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre a val de Nuria. Ta atros usos de Nuria se veiga Nuria (desambigación).
Val de Nuria
Vall de Núria
A val de Nuria.
Administración
Estau
País Catalunya
Provincia Chirona
Comarca Ripollès
Municipio Queralbs
Cabecera
Capital {{{capital}}}
Localidatz {{{localidatz}}}
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Acceso
Ríos
Largaria
Orientación
Cheolochía
Tipo
Macizo Pireneus


A val de Nuria (vall de Núria en catalán) ye una val que se troba a la fin d'a val d'o río Freser y que cubilla a la que estió ilesia y dimpués monesterio dende 1911.

As suyas paretz acullioron a redacción de l'Estatuto d'autonomía de Catalunya de 1931 conoixiu como l' “Estatut de Núria”. O suyo entibo-ibón, o circo clamau como a “olla” constituiu por un ripa de cimas de más de 2.900 entre as que se troba o Puigmal, a riquisma fauna con o sinyalero y abundant sarrio, y l'acceso restrinchiu a o tren cremallera constituyen un entorno de pleno respecto a la naturaleza y rica en iste afer. A construcción d'o suyo tren cremallera en 1931 y os posteriors apanyos, dimpués de que en 1984 fuese transferiu enta o Gubierno de Catalunya, plena toz os cabos de semana y fiestas as cambras de l'hotel, pistas d'esquís y camins de visitants. Ya sigan montanyers, amants d'a naturaleza u tasament viachers, a mayor parti d'istos siempre catalans. Ya que a peculiar situación d'ista val, siempre rodiada de territorios catalanoparlants, ya siga en a muga norte con a Catalunya Norte, ueste Leida u este Chirona, fa que a luenga vehicular d'ista zona siga siempre o catalán, mesmo en os diyas más festivos.

Vinclos externs[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]