Idioma sorotaptico

De Biquipedia
(Reendrezau dende Sorotaptico)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sorotaptico
Atras denominacions: {{{atrasdenominacions}}}
Parlau en: Peninsula Iberica
Rechión: Europa
Etnia: {{{pueblo}}}
Parladors: Muerta
Posición: {{{clasificación}}} (Ethnologue 1996)
Filiación chenetica: Indoeuropea

 Sorotaptico

Estatus oficial
Oficial en: Garra país
Luenga propia de: {{{propia}}}
Reconoixiu en: {{{reconoixiu}}}
Regulau por: Sin de regulación
Codigos
ISO 639-1 {{{iso1}}}
ISO 639-2 {{{iso2}}}
ISO 639-3 sxo
SIL -
Extensión d'o Sorotaptico

Lo sorotaptico ye un elemento indoeuropeu antigo que se troba en países a on i ha habiu presencia celta pero que no responde a las leis foneticas de las lenguas celtas u que no se troba en celtico pero son comuns con lo indoeuropeu balto-eslau u con luengas indoeuropeas paleobalcanicas.

Lo termin lo creyó lo filologo catalán Joan Coromines y s'incluye cualques elementos de luengas como lo ligur antigo, lo celtoligur, lo lusitano, elementos indoeuropeus no celtas de lo basco (neskate), de lenguas romances pirenencas (agafar), y de luengas iberorromanicas (barranco, paramo, lo toponimo Palencia, etc.).

S'ha quiesto relacionar la plegada d'estos elementos con la expansión de la cultura arqueolochica de los Campos d'Urnas.

Lexico navarro-aragonés de posible orichen sorotaptico[editar | modificar o codigo]

Toponimia sorotaptica[editar | modificar o codigo]

Bel toponimo que s'ha quiesto interpretar como d'orichen indoeuropeu precelta en realidat s'explica millor por neoformacions medieval de tiempos de la repoblación.

  • Peracens: en los textos medievals dica lo sieglo XV figura con variants documentals como Pietra Solez, Piedrasolez, Piedraselz, Perasenz, Perasens, Piedrasalez, Peraxelz y Piedrasalz, con radices romances derivadas de PETRA y SALIX que se troban por tot Aragón, lo que impide considerar-lo como prerromán.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 (es) Javier Terrado Pablo: La lengua de Teruel a fines de la Edat Media. Instituto de Estudios Turolenses, 1991. p 324.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]