Percullo (plantas)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre o percullo en as plantas. Ta o suporte de baranatos y cletas se veiga Percullo.
Ta la prenda de vestir se veiga Chipón.
Percullos d'una toza d'alberniz (Alnus glutiosa), dimpués d'una anyata d'haber-la tronzato.

Un percullo u chupón, en agricultura y botanica, ye una branca que naixe en a base d'o tronco d'un árbol u arbusto, y que si se deixa creixer gosa fer-se gran y dica lignificar-se, endurindo-se dica formar un tallo nuevo. Os percullos pueden estar a estratechia ta escapar que cualques especies fan servir cuan se les ye tronzato lo tronco, pero en as especies agricolas, a formación de percullos -que no gosariban estar productivos dica pasatos cuantos anyos de creixer- contribuye a que s'afebleixca la planta y pierda rendimiento.

Por a suya organización, como brostons chicorrons a los piez de l'árbol, y porque en cualques especies se pueden emplegar ta reproducir a planta, os percullos reciben a sobén o nombre informal de «fillos».

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]