Ignacio de Luzán

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Ignacio de Luzán Claramunt de Suelves y Gurrea
Información personal
Calendata de naixencia 28 de marzo de 1702
Puesto de naixencia Zaragoza (comarca de Zaragoza, Reino d'Aragón)
Calendata de muerte 19 de mayo de 1754
Puesto de muerte Madrit (Espanya)
Ocupación Escritor, poeta y dramaturgo
Conchuche María Francisca Mincholet (1736- )

Ignacio de Luzán Claramunt de Suelves y Gurrea, naixito de Zaragoza (comarca de Zaragoza, Reino d'Aragón) o 28 de marzo de 1702 y muerto en Madrit (Espanya) o 19 de mayo de 1754, estió un escritor, poeta y dramaturgo aragonés d'o Neoclasicismo, que escribió en castellano (y tamién en italiano).

Fillo d'Antonio de Luzán, d'o linache d'os Luzán, sinyor de Castillazuelo y Gubernador d'o Reino d'Aragón, Ignacio de Luzán se formó en dominios d'a Corona d'Aragón como Barcelona, Palma de Mallorca u Milán (u en países aliaus como Chenova), rematando a suya formación con estudios de Dreito en os territorios d'a Corona de Nápols (Reino de Nápols) y Palermo (reino de Sicilia), licenciando-se en Dreito por a Universidat de Catania. Mientres istos estudios inicio a suya carrera literaria, encluyendo-ie traduccions de clasicos italianos.

En rematar ista formación, tornó a Aragón en 1733, treballando pa su chermano como administrador d'as suyas propiedaz en l'actual provincia de Uesca, dica que en 1741 marchó enta Madrit, a on continó desembolicando con a-saber-lo exito a suya carrera literaria. En 1747-1750 treballó en París como secretario d'a embaixada espanyola.

A suya obra mas conoixita ye La Poética o reglas de la poesía en general y de sus principales especies, publicata en 1737.

Obras[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]