Hermandad de San Joaquín y de la Virgen de los Dolores

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Hermandad de San Joaquín y de la Virgen de los Dolores

Información cheneral
Establita 1522
Seu Ilesia de Santa Isabel de Portugal
Seu social El Temple 13, Zaragoza
Cofadres 853
Pasos 2
Instrumentos Tambors
Uniforme Tunica y tercerol negros
Web www.dolorosa.net

A Hermandad de San Joaquín y de la Virgen de los Dolores (en aragonés Chirmandat de Sant Chuaquín y d'a Virchen d'os Dolors) ye una cofadría d'a Semana Santa zaragozana.

Historia[editar | modificar o codigo]

D'entre as actuals cofadrías de Zaragoza ye una d'as mas antigas, establita en 1522, nomás la Chirmandat d'a Sangre de Cristo ye mas antiga.

Estioron comerciants y mercaders d'a ciudat de Zaragoza qui establioron a cofadría en honor a Sant Chuaquín con seu en o Convento de Predicadors. Ya existiba en tiempos de Chuan I d'Aragón una Cofadría de Santa María de Predicadors relacionata con os mercaders y que puet estar l'orichen de l'actual codafría.

Bi ha documentos sobre a chirmandat en os que se pueden veyer nombres de cofadres y chirmans mayors como lo "Libro de Relación de Cuentas Espirituales" de l'anyo 1807 u o "Libro d'Autas d'o Capítol Cheneral" d'o 20 de chulio de 1796, a on se diz que en 1798 as antigas ordinacions se substituyoron por atras nuevas aprobatas o 26 d'abril de 1800.

Entre os anyos 1807 y 1814 no se facioron Capitols Chenerals, debito a la Guerra d'a Independencia espanyola, por o que no bi ha documentación en as actas d'a Chirmandat. En as primeras actas que s'escriben en 1814 dimpués d'a guerra se puet veyer a mala situación economica d'a cofadría en ixos anyos, que cuasi le fa desapareixer.

Dende 1834 y dica 1897 a cofadría no existe oficialment, pero lo 24 de abril d'iste zaguer anyo torna a la actividat gracias a lo zaguer cofadre de l'antiga chirmandat Manuel Dronda Azcárraga, que incluso heba alzato bellas pertenencias d'a cofadría.

Ye en 1938 cuan por primera vegata salen en a procesión d'o Santo Entierro y asinas se creyó tamién a sección d'a Virchen Dolorosa, filla d'o patrón d'a chirmandat, Sant Chuaquín. A la fin ista sección s'unió con a chirmandat en 1949, formando l'actual "Hermandad de Sant Joaquín y de la Virchen de los Dolores".

A sección de tambors fue creyata en l'anyo 1957.

Pasos[editar | modificar o codigo]

Virchen de los Dolores
  • Virchen de los Dolores, obra de Manuel José Calero Arquellada de 1949. Representa a la Virchen Dolorosa, en una imachen articulata de fusta y con cara, piez y mans policromatos. O manto ye de tierzopelo y a suya corona ye de plata. tien una altaria de 1,78 m.
  • Virchen de la Soledad, obra de l'aragonés Rafael Valero Ochoa Fernández, feita en l'anyo 2003. Tien una altaria de 1,85 m y as suyas mans y a suya cara son policromatas. Representa a la Virchen d'a Soledat, en l'inte dimpués de que o sepulcre de Chesús fuese zarrato. Ye feita con fusta blanca de koto (un árbol d'Africa). Propiedat d'a Chirmandat, se puet veyer en a Ilesia d'o Corpus Christi de Zaragoza. A primera vegata que salió en procesión estió en l'anyo 2003, en Sabado Santo, y yera levata a huembros por 12 cofadres.

Uniforme y emblema[editar | modificar o codigo]

Túnica y tradicional tercerol negros. A sección d'a virchen levan un tercerol negro que no cubre a cara.

O emblema ye un corazón de plata trescruzato por siet cutiellos sobre fundo negro y rodiato por doce estrelas y una leyenda latina que diz "Mater Dolorosa Ora Pro Nobis".


 
Cofadrías de Zaragoza

Calvario · Columna · Coronación · Crucifixión · Descendimiento · Despojado · Dolorosa · Ecce-Homo · Entrada · Esclavas · Eucaristía · Exaltación · Huerto · Humildad · Humillación · Llegada · Nazareno · Piedad · Prendimiento · Resucitado · Sangre de Cristo · Siete Palabras · Silencio · Verónica