Fuerza

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000
As fuerzas pueden empentar u tibar, pueden estar debitas a fenomenos fisicos como a gravedat, o magnetismo, u cualsiquier altra causa capaz de fer que s'accelere una masa.

En fisica, una fuerza (d'o latín < FORTIA)[1] (a sobén simbolizata como F) ye una acción que prevoca una perturbación en a cantidat de movimiento d'un cuerpo. O vector suma de totas as fuerzas que actúan sobre un cuerpo, a fuerza neta u fuerza resultant, ye proporcional a l'acceleración y a la masa d'o cuerpo. En un cuerpo amplo una fuerza tamién puet causar rotación, deformación u cambios de presión. Os efectos rotacionals son determinatos por o momento, mientres que a deformación u o cambio de presión son determinatos por a tensión mecanica que creyan as fuerzas. Matematicament, a fuerza neta ye identica a lo ritmo de cambio en o tiempo d'a cantidat de movimiento d'o cuerpo sobre o que actúa. En tanto que a cantidat de movimiento ye un vector (tien una magnitut y una dirección), a fuerza tamién será un vector.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Francho Nagore Laín: Vocabulario de la Crónica de San Juan de la Peña (versión aragonesa, s. XIV), Universidat de Zaragoza, 2021, ISBN 978-84-1340-315-1, p.249

Bibliografia[editar | modificar o codigo]