Fluido

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
L'augua y l'aire son dos d'os fluidos mes habituals

Un fluido ye una substancia que se puet deformar con facilidat; a diferencia d'un solido, cuan s'aplica un esfuerzo tanchencial, y encara que muito chicot, siempre apareixerá una deformación en forma de gradient de velocitaz. Se diz que cuan un fluido ha estato sozmeso a un esfuerzo tanchencial se diz que ha fluito. O coeficient de proporcionalidat entre a causa y l'efecto ye o que coneixemos por coeficient de viscositat. As substancias que se pueden considerar fluidos son os liquidos y os gases.

Amés, en os fluidos se cumple d'adherencia, ye dicir, dos particlas de fluido en contacto tienen a mesma velocitat. Por o mesmo motivo a velocitat d'una particla de fluido en contacto con cualsiquier solido será a mesma que a propia d'o redol.

Pa caracterizar un fluido se fan servir estas variables:

Amés, o concepto de viscositat permite realizar una clasificación d'os fluidos seguntes se comporten estos en o suyo movimiento.