Enerchía nucleyar

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000
Central nucleyar d'Azcón.

A enerchía nucleyar ye l'aproveitamiento d'a capacidat que tienen os isotopos de bels elementos quimicos ta experimentar reaccions nucleyars y emitir enerchía en a transformación. Una reacción nucleyar consiste en a modificación d'a composición d'o nuclio atomico d'un elemento, que podría mutar y pasar a estar atro elemento como consecuencia d'iste proceso.

Bi ha dos formas d'aproveitar a enerchía nucleyar, convertido-la en calor: a fisión nucleyar, en a que un nuclio atomico se subdibide en dos u mas grupos de particlas y a fusión nucleyar, en a que a o menos dos nuclios atomicos s'unen ta formar atro diferent.

Enerchía nucleyar en Aragón[editar | modificar o codigo]

En Aragón no bi ha centrals nucleyar actualment, manimenos habió un prochecto en l'anyo 1976 ta construyir una central nucleyar en o mesmo puesto d'a central termica d'Escatrón.[1] En un referendum que se fació en o lugar en 1977, un 93,92%[2] d'os vecins d'Escatrón refirmaban a instalación d'a central nucleyar. A la fin a central no se construyó debito a la "moratoria nucleyar".

Sí que existen centrals nucleyars en activo en as provincias mugants con Aragón:

Referencias[editar | modificar o codigo]