Chuan II Comneno

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre l'emperador bizantín Chuan II; ta atros usos, se veiga Chuan II.
Chuan II Comneno
Emperador de l'Imperio Bizantín

Chuan II Comneno

1118 - 1143
Predecesor Aleixo I Comneno
Succesor Manuel I Comneno

Naixencia 13 de setiembre de 1087
Muerte 8 d'abril de 1143
Dinastía Dinastía d'os Comnenos
Pai Aleixo I Comneno
Mai Irene Ducas

Escudo de Chuan II Comneno

Chuan II Comneno estió emperador de l'Imperio Bizantín dende 1118 dica 1143. Ye naixiu o 13 de setiembre de 1087 de Costantinoble y morió o 8 d'abril de 1143 en Cilicia.

Con Chuan II (1118-1143) continó a restauración d'o poder bizantín, con mayor atención a los afers d'os Balcans. Os latinos iban ocupando as rutas y mercaus d'a Mediterrania oriental, y os turcos continaban como un periglo latent en as mugas asiaticas. En 1122 fracasó a zaguera incursión d'os pacinacos en os Balcans (batalla de Berrhoia),[1] y Chuan II podió sozmeter bien a los serbios y encarar-se con os hongaros en Croacia y Dalmacia, a lo tiempo que ixamplaba os privilechios concedius a la Republica de Venecia en 1126 y os que a Republica de Pisa teneba en Costantinoble en 1111. A lo mesmo tiempo miraba de fer liga con o Sacro Imperio Romano Chermanico pa contrarrestar a influencia normanda en o sud d'Italia, a on Rocher II de Sicilia prenió o títol de rei en 1130. En l'ambito oriental se consiguió recuperar o vasallache d'Antioquía entre 1137 y 1142, y a recuperación d'a costa d'a Mar Negra en la comarca de Trapisonda.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Hermann Kinder, Werner Hilgemann, Manfred Hergt: Atlas Histórico Mundial. De los orígenes a nuestros días Akal, 2007.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • (es) Jose-Ramón Julià: Atlas de Historia Universal. Tomo I: De los orígenes a las crisis del siglo XVIII. Editorial Planeta.


Predecesor:
Alexo I Comneno
Emperador de l'Imperio Bizantín
1118 - 1143
Succesor:
Manuel I Comneno