Diferencia entre revisiones de «Tozal de Charo»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
mSin resumen de edición
Linia 1: Linia 1:
:''Iste articlo tracta sobre o '''tozal de Charo'''. Ta altros usos d'a parola «Charo» se veiga '''[[Charo (desambigación)]]'''.''
{{Montañas
{{Montañas
| nombre=Tozal de Charo
| nombre=Tozal de Charo

Versión d'o 13:10 14 avi 2010

Iste articlo tracta sobre o tozal de Charo. Ta altros usos d'a parola «Charo» se veiga Charo (desambigación).
Tozal de Charo

O tozal de Charo dende os arredols de Moriello de Monclús.
Situación
Situación
Latitut 42º 23' 23" N
Lonchitut 0° 15′ 75" E
Vértiz cheodesico Error d'expresión: operador / no asperau/0.pdf
Cheografía
Cordelera Perineus
Sierra
Macizo
Altaria 994 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

O tozal de Charo ye un tozal en o centro-norte d'A Fueva, aproximadament a 3 kilometros en nort-este de a cabecera d'a subcomarca, que ye Tierrantona. Prene o suyo nombre de o lugar de Charo, que se troba en as suyas garras en a baixant este. Fa 994 metros d'altaria[1], con una prominencia fisica de 228 metros[1] sobre os terrenos que l'arrodeyan.

En chunto con o sarratón que o une con a sierra de Muro de Roda, forma una divisoria relativa d'entre A Fueva d'o sud, con Tierrantona de cabecera, que ixo ye a compleguera u cuenca d'o barranco d'A Usía, y a compleguera d'o río d'A Nata en norte, con territorios que en a redolada encara reciben a denominación popular colectiva basada en os dos antigos municipios que os aglutinón; Fosau y Toledo d'A Nata.

Por l'este d'o tozal, menos altero y sin as selvas que tiene o costau ueste, no existe una divisoria evident d'entre a cuenca d'a Usía y d'A Nata, anque o terreno se trobe más elevau que no en as fondonadas a costau y costau (como si un discreto portichón fese). Isto ye o que fa que tanto la una como l'altra complegueras reciban o nombre popular conchunto de «A Fueva», sin que se'n suelga fer garra más distinción.

A redol de o tozal u directament en as suyas garras, nombraus en sentido horario dende as 12h, se troban os siguients nuclios de población y despoblaus: O Pocino de Charo, Charo, Aluchán, O Plano y O Pamporciello (quasi chuntos), Susiaz, A Plana y O Sotero. En l'altura d'o tozal se troba a ermita de Sant Salvador, por o que bellas vegadas en a redolada tamién se o mienta como «tozal de Sant Salvador».

Se veiga tamién

Belaltros accidents topograficos en A Fueva:

Referencias

Enrastres externos