Diferencia entre revisiones de «Fernando Romanos Hernando»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Desfeita a edición 910289 de 88.23.204.88 (desc.) se ye fendo chusto a l'inrevés, enta a grafía 2010 de l'Academia
Desfeita a edición 910295 de Manuel Trujillo Berges (desc.) ¿? O que i beigo ye ortografía muito embolicata.
Linia 3: Linia 3:
|imachen = Fernando Romanos (Academia de l'Aragonés, 2009).jpg
|imachen = Fernando Romanos (Academia de l'Aragonés, 2009).jpg
|imachen grandaria = 220px
|imachen grandaria = 220px
|piet de foto = Fernando Romanos en a presentación de l'[[Academia de l'Aragonés]] en a [[Universidat de Zaragoza]]
|piet de foto = Fernando Romanos en a presentación de l'[[Academia de l'Aragonés]] en a [[Unibersidá de Zaragoza]]
|calendata naximiento = [[1963]]
|calendata naximiento = [[1963]]
|puesto naximiento = [[Imachen:Flag of Aragon.svg|22px]] [[Zaragoza]]
|puesto naximiento = [[Imachen:Flag of Aragon.svg|22px]] [[Zaragoza]]
Linia 18: Linia 18:
}}
}}


'''Fernando Romanos Hernando''' ([[Zaragoza]], [[1963]]) ye un investigador d'as [[Dialectos de l'aragonés|variedatz vivas]] de l'[[Idioma aragonés|aragonés]] y escritor. Ye diplomato en Troballo Social y Relacions Laborals y Profesor de IES en [[Utebo]] ([[Zaragoza]]).
'''Fernando Romanos Hernando''' ([[Zaragoza]], [[1963]]) ye un imbestigador d'as [[Dialectos de l'aragonés|variedaz vivas]] de l'[[Idioma aragonés|aragonés]] y escritor. Ye diplomato en Treballo Sozial y Relazions Laborals y Profesor de IES en [[Utebo]] ([[Zaragoza]]).


Ye vinculau dende fa muitos anyos a la [[Val de Chistau]] (Casa Tornel de [[Chistén]]) y participa activament en a vida social de [[Sobrarbe]]. Ha adedicau arrienda anyos a investigar y conoixer a [[luenga aragonesa]] charrada en ixos lugars y a amostrar l'aragonés en entidatz como a [[Universidad Popular de Zaragoza]].
Ye binculau dende fa muitas añadas a la [[Bal de Chistau]] (Casa Tornel de [[Chistén]]) y participa actibamén en a vida sozial de [[Sobrarbe]]. Ha adedicau arrienda anyos a investigar y conoixer a [[luenga aragonesa]] charrada en ixos lugars y a amostrar l'aragonés en entidatz como a [[Universidad Popular de Zaragoza]].


Ye miembro d'o [[Consello d'a Fabla Aragonesa]], d'o [[Consello Asesor de l'Aragonés]] y o [[Ligallo de Fablans de l'Aragonés]], entidat d'a qual estió fundador. Ye responsable de socialización de l'[[Academia de l'Aragonés]].
Ye miembro d'o [[Consello d'a Fabla Aragonesa]], d'o [[Consello Asesor de l'Aragonés]] y o [[Ligallo de Fablans de l'Aragonés]], entidat d'a qual estió fundador. Ye responsable de socialización de l'[[Academia de l'Aragonés]].

Versión d'o 21:15 19 oct 2010

Plantilla:Infobox famosos

Fernando Romanos Hernando (Zaragoza, 1963) ye un imbestigador d'as variedaz vivas de l'aragonés y escritor. Ye diplomato en Treballo Sozial y Relazions Laborals y Profesor de IES en Utebo (Zaragoza).

Ye binculau dende fa muitas añadas a la Bal de Chistau (Casa Tornel de Chistén) y participa actibamén en a vida sozial de Sobrarbe. Ha adedicau arrienda anyos a investigar y conoixer a luenga aragonesa charrada en ixos lugars y a amostrar l'aragonés en entidatz como a Universidad Popular de Zaragoza.

Ye miembro d'o Consello d'a Fabla Aragonesa, d'o Consello Asesor de l'Aragonés y o Ligallo de Fablans de l'Aragonés, entidat d'a qual estió fundador. Ye responsable de socialización de l'Academia de l'Aragonés.

Ha dirichiu o prochecto europeu FEDER-Interreg Dezaga d'es Perineus: replegar una cultura d'a parola de formación en materia de luengas minoritarias entre l'aragonés y o gascón.

Obras

Ensayo

Fernando Romanos ye autor (solo u con atros autors) de bellas obras d'investigación sobre dialectolochía aragonesa:

  • Al límite: la pervivencia del aragonés en las comarcas del norte de Zaragoza.
  • L'aragonés de A Fueba: bocabulario y notas gramaticals (chunto con Fernando Sánchez)
  • Más d'antes en Sarabillo. Bida y Parlaje (chunto a Joaquina Guillén). Rolde de Estudios Aragoneses (2010). Se tracta d'un libro sobre a vida cutiana tradicional a partir d'os testimonios de Joaquina Guillén vecina de Saraviello, coordinaus por Fernando Romanos, qui n'i fa tamién l'analís lingüistica.

Tamién ye autor de bells articlos en revistas, como Modismos y expresiones con el verbo Fer en Chistabín, El aragonés residual de Tardienta, Aragonés ribagorzano: lesico emplegau en a obra de Pablo Recio, u O parlache de Tella: aragonés del Alto Sobrarbe.

Literatura

En o plano literario, ha ganau bells premios por narracions curtas como "Barucas pegallosas", "Es bulturnos", "Farto", "Baixo l'augua" u "O lupo saputo". Va conseguir o premio Arnal Cavero en 2005 con o libro de poemas "Baxo a mirada de Os Fustez" y o Premio "Ziudá de Balbastro" en 2010 con a novela "Alas de Papel. Gernika, 1937."

Creyación Audiovisual

Ye autor d'obras audiovisuals como "Patrimonio Lingüistico en Alta Zaragoza" y "Patrimonio Lingüistico en Agüero" producidas y dirichidas por Eugenio Monesma, y "Patrimonio Lingüistico en a Bal de Tena", "O dia d'o traje d'Ansó", "La falleta y el diya d'a cultura chistabina", "De Fago a Erisué: archivo audiovisual del aragonés" (estos tres zaguers chunto con Fernando Blas). Fernando Romanos y Fernando Blas dirichen l'Archivo Audiovisual de l'Aragonés, un amplo prochecto de replega en vidio dichital d'as variedatz vivas de l'aragonés por meyo de testimonios de presonas bibas que parlan l'aragonés.


Premio Arnal Cavero
2005