Diferencia entre revisiones de «Reino visigodo de Tolosa»

Ir a la navegación Ir a la búsqueda
1444 bytes añadidos ,  hace 10 años
 
Esta expedición enta la Tarraconense contó con la colaboración de lo cheneral román Vicencio, que no se sabe si yera un cheneral que heba pasato a lo servicio d'[[Eurico]] u yera lo governador militar provincial román de la Tarraconense u d'atra provincia d'[[Hispania]] (en las cronicas lo titulan ''Dux Hispaniae''). Eurico habió de valer-se de la colaboración d'un cheneral román (como dirichent militar u como aliato politico) pa asegurar-se la sumisión de los hispanorrromans de la Tarraconense, on pareix que trobó resistencia, probablement dende los grans propietarios hispanorrumans oposatos a ceder dos tercios de la tierra a los visigodos d'alcuerdo con la lei de la ''hospitalitas'' modificata por los visigodos (d'un tercio pasaba a dos tercios). si se sabe que [[Tarraco]], la capital provincial, habió de ser asitiata y presia violentament, encomenzando dimpués la suya decadencia definitiva en beneficio de [[Barcino]] (Barcelona, decadencia completata anyos dimpués por los musulmans.
 
Manimenos pareixe que Gauterico no trobó resistencia, debant lo temor que un nuevo bueito de poder provocás un nuevo periodo d'achitación pareixito a la [[Bagaudia]] de pocas anyatas enantes, u d'incursions de los salvaches montanyeses.
 
No se sabe si tota a provincia Tarraconense se sozmetió con rapidez (con la mencionata resistencia en Tarraco y talment en bellatras zonas), pero lo feito cierto ye que en l'anyo [[506]] escara se luitaba pa ocupar [[Tortosa]]. No se sabe si fue presa inicialment Tortosa y dimpués se rebeló con enchaquia de lo repartimiento de tierras, u por contra la resistencia de los hispanorromans fue desplazando-se enta o sur, buscando como defensa l'Ebro. Dirichiba la resistencia un hispanorromán dito Pero, a qui li atorgan o títol de ''tiranus'' (tirán, ye dicir, qui se titula rei sin títol legal pa estar-ne), y esta titulación suchiere que Pero s'habría proclamato sobirán con enchaquia de la extinción de lo Imperio y enantes de la entrata de los visigodos (y en tot caso habría succedito a un emperador u linia d'emperadors proclamatos en la Tarraconense dende ixa calendata), encara que no sabemos si se proclamó solo que en la redolata de Tortosa u las suyas pretensiosn abrazaban tota la provincia, estando la mencionata ciudat lo suyo zaguer bastión. Pero fue vencito y muerto en l'anyo 506 y la ciudat de Tortosa ocupata, con lo que los visigodos dominaban ya tota la Tarraconense.
 
[[Categoría:Visigodos]]
66 130

ediciones

Menú de navegación