Ir al contenido

Diferencia entre revisiones de «Crepaza»

7 bytes eliminados ,  hace 13 años
sin resumen de edición
Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- á + a )
Sin resumen de edición
Linia 1:
{{Grafía_87}}
[[Imachen:Glaciereaston.jpg|thumb|Crepaza en una chelera.]]
Una '''crepaza''' u '''crebaza''' ye una ubertura irregular entre dos piezas mal encaxatasencaixatas. Ye tamién o espazioespacio bueitovueito que desepara dos partis d'un ochetoobchecto, una masa u una superfiziesuperficie trencata.
 
Gosa parlar-se de crepazas en a [[piel]], en as [[paret|parez]]z d'un [[edifizio]], en a [[suelo|tierra]], en as [[chelera]]s, etzetc... Tienen orichens muit diferents ey penden a sobén d'o puesto ey a forma en que se produzenproducen, pero enpor un cheneralregular a suya causa ye a trencadura d'una superfiziesuperficie richida.
 
En a superfiziesuperficie d'a [[Tierra]] se produzenproducen por aziónacción d'os mobimientosmovimientos [[tectonica|tectonicos]] ey –en edazedatz [[cheolochía|cheolochicament]] luen unas d'atras- han tenito grans dimensions. Se pueden dezirdecir tamién crepazas –sin estar-lo propiament- determinatas [[erosión|erosions]] probocatasprovocatas por l'[[augua]] corrient en superfiziessuperficies muit zereñascerenyas pero solubles, como en as [[calsinera]]s.
 
En a piel ey a [[fusta]] d'os [[árbol]]s, entre atros, ye produzitaproducita por a desaparizióndesaparición d'a umedathumedat que li da flecsibilidatflexibilidat.
 
En un suelo pabimentatopavimentato u en un muro de mampostería se produzenproducen en asentar-se en o terreno a obra edificata, por defecto d'os alazezalazetz ey pueden estar causa de ruina d'un edifizioedificio.
 
En una [[chelera]] se produzenproducen por o desplazamiento d'a masa glazialglacial sobre un fundo irregular ey tamién por as diferents belozidazvelocidatz de desplazamiento d'o [[chelo]] d'a chelera, que s'eslisa más ascape en as partis zentralscentrals que en as partis que frotan con o terreno u os costatos d'a balval. Pueden tener entre belsbells poquezpoquetz [[metro]]s dica una mica más de zincuantacincuanta, ya que por debaxodebaixo –e–y debito a la relatibarelativa plastizidatplasticidat d'a chelera- a gran presión d'a masa chelata lis emboza. Muito a sobén, con os [[nieu|nebazosnevazos]], se creyan puents de nieu, que a begatasvegatas cubren de tot a crepaza u nomás a suya superfizie, estando a suya gordaria ey solideza bariablesvariables, representadorepresentando un d'os periglos más importants ta laa prauticapractica de l'[[alpinismo]].
 
[[Categoría:Cheolochía]]