Diferencia entre revisiones de «Bengalís»

Ir a la navegación Ir a la búsqueda
216 bytes añadidos ,  hace 10 años
En os zaguers anyos de mandato britanico os bengalís musulmans y os bengalís hinduístas se mataban entre ellos. En agosto de 1946 os musulmans atacoron a los hindús y facioron mortaleras en [[Calcuta]], que tenioron respuesta por part d'os bengalís hinduístas. Se calcula que os muertos plegoron a las 10.000 presonas.
 
Dimpués d'o mandato britanico os bengalís quedoron dividitos en dos estatos: [[India]] y [[Pakistán]], creyatos d'alto u baixo pa deseparar arias de mayoría hinduísta y arias de mayoría musulmana. O Bangladesh actual constituiba o [[Pakistán Oriental]] y yera més poblato y rico que o Pakistán Occidental, con o que no teneba continuidat territorial. A deseparación d'os dos estatos significó pa os bengalís movimientos de población masivos: 3 millons de bengalís hinduístas emigroron a la India, en especial t'as rechions d'o noreste y un millón de bengalís musulmans emigroron a [[Bangladesh]].
 
Ya en os primers anyos d'independencia encomenzoron os conflictos politicos con Pakistán Occidental:
En marzo de [[1971]] encomenzó una represión contra os autonomistas bengalís que esdevinió o prencipio d'una guerra que remató o [[16 d'aviento]] con a independencia de Pakistán Oriental con o nombre de [[Bangladesh]], "Bengala Oriental". En a represión y dimpués guerra o gobierno de Pakistán prebó d'eliminar a os independentistas, a los intelectuals y a lo que quedaba d'a minoría bengalí hinduísta, os independentistas bangladeshís preneban represalias cuentas a minoría d'os [[biharís]], que no yeran partidarios d'a independencia. A India aduyó a [[Pakistán Oriental]] en a suya guerra d'independencia de Bangladesh. Si a lo principio muitos bangladeshís se refuchioron en a India, y a la fin d'a guerra bi heba 8 millons de refuchiatos, os hindús entrebaban a las "Fuerzas de Liberación" u ''Mukti Bahini''.
 
Dimpués d'a guerra d'independencia a emigración d'os bengalís de Bangladesh enta a India ha continato. A población bengalí ha aumentato en [[Assam]], [[Tripura]] y [[Mizoram]], y esto ha producito una reacción hostil por part d'a población autoctona, con movimientos como o Frente Unito de Liberación d'Assam, que preba de forachitar a los bengalís.
 
== Referencias ==
69 596

ediciones

Menú de navegación