Diferencia entre revisiones de «Azuébar»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-eferenzia +eferencia)
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-esterno +externo)
Linia 46: Linia 46:
Se i conserba encara a preposizión [[idioma aragonés|aragonesa]] ''dica''. O nombre d'un dulze tipico d'esta localidat ye ''orelleta''.
Se i conserba encara a preposizión [[idioma aragonés|aragonesa]] ''dica''. O nombre d'un dulze tipico d'esta localidat ye ''orelleta''.


==Enrastres esternos==
==Enrastres externos==
*[http://www.azuebar.es/ www.azuebar.es]
*[http://www.azuebar.es/ www.azuebar.es]



Versión d'o 10:07 4 chun 2010

Plantilla:Grafía 87 Plantilla:Localidat Espanya

Azuébar ye un monezipio d'a provincia de Castellón, situato en a comarca de l'Alto Palanzia. A suya poblazión ye de 366 abitants (2005), en una superfizie de 23,4 km² con una densidat de poblazión de 15,64 hab/km².

Cheografía

Ye situato en a costera d'un mont, en o Parque natural d'a Sierra d'Espadán. O Parache de Mosquera tien un bosque mediterranio exemplar.

Istoria

A primera referencia d'o lugar aparixe en o libre del repartiment y se diziba que a localidat se donaba á lo noble aragonés Gonzálvez d'Heredia en 1237. Estió un lugar de moriagos dica 1609.

Toponimia

O suyo nombre puet benir d'o nombre d'os berbers Zuwawa.

Ye menzionato en o Repartiment:

[116] J. Gonçalveç d’Eredia, castrum et villam de Açubeba. Retinet rex pacem et gerram et potestatem ibi. VIII kalendas februarii. Miles.

En 1256, cuan Chaime I d'Aragón ordena á los alcaiz e abitadors d'a redolada que dixen pasturar á los bestiars de Segorb en lurs termins, s'escribe Azuveba.

Fidelibus suis alcaidis et universis hominibus de Altura, de Gayvuel, de Almonezir, de Almedixar, de Castronovo, de Azuveba, de Pellinos, de Sova, de Sot, de Arguenas, de Gatava, de Marinas et de Serras, tam presentibus quam futuris. Salutem et gratiam.

En un testo de 1319 en aragonés, en lo que Pero Churdán d'Arenoso e la Marquesa Llopiz de Rada zeden á lo suyo fillo Gonzalbo parte d'a señoría d'Arenoso lo nombre se bei parexito a Azuara, lugar d'o Campo de Belchit.

Los quales sobreditos castieyllos son en el reyno de Valencia, et afruentan con Ruvielos e con Noveruelas, et con san Agustín, aldea de Teruel, e con Pina, et con Castielmontán, et con Pavías, et con Matet, et con Val de Almonazir, et con Jinquer, et con Zuera, et con Ansara, et con Arrayna, et con Luzena, et con Chodos, et con Vistabeylla, et con el Puerto de Vengalmón, et con Castielvispal, et Zuara.

En toponimia menor ye interesant o toponimo mosquera, de probable orichen nabarro-aragonés, paralelo á Mosqueruela de Teruel y atros d'o Moncayo y Ribera Navarra.

Parla

Se i conserba encara a preposizión aragonesa dica. O nombre d'un dulze tipico d'esta localidat ye orelleta.

Enrastres externos