Diferencia entre revisiones de «Legumbre»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 2: Linia 2:
[[Imachen:Soybeanvarieties.jpg|250px|thumb|Simients de [[soya]]]]
[[Imachen:Soybeanvarieties.jpg|250px|thumb|Simients de [[soya]]]]


Se diz '''legumbre''' (en aragonés meyebal ''legumen'') a un tipo de [[fruito]] seco. Tamién se diz asinas a las simients comestibles que crexen e maturan en ixe fruito e a las plantas que las produzen.
Se diz '''legumbre''' (en aragonés meyebal ''legumen'') a un tipo de [[fruito]] seco. Tamién se diz asinas a las [[simient]]s comestibles que crexen e maturan en ixe fruito e a las plantas que las produzen.


Las legumbres son un [[grupo alimentario]] mui omochenio, formato por os fruitos secos d'as [[leguminosa]]s, desembolicatos a partir d'o [[chinezeu]] con un unico [[carpelo]] e que s'ubre tanto por a sutura bentral como por o nierbo dorsal, en dos balbas e con as simients en una ringlera bentral. As bainas pueden estar rectas e carnosas. Por o cheneral tienen una carne interior toba, esponchosa, con traza de terziopelo e con color blanco. A suya parte interna corresponde a lo [[mesocarpio]] e a lo [[endocarpio]] d'o fruito.
Las legumbres son un [[grupo alimentario]] mui omochenio, formato por os fruitos secos d'as [[leguminosa]]s, desembolicatos a partir d'o [[chinezeu]] con un unico [[carpelo]] e que s'ubre tanto por a sutura bentral como por o nierbo dorsal, en dos balbas e con as simients en una ringlera bentral. As tabiellas pueden estar rectas e carnosas. Por o cheneral tienen una carne interior toba, esponchosa, con traza de terziopelo e con color blanco. A suya parte interna corresponde a lo [[mesocarpo]] e a lo [[endocarpo]] d'o fruito.


A mida d'as legumbres ba dende un milimetro u poco més dica meyo metro. Lur forma, encara en a mayor parte d'os casos ye luenga e preta como en as [[chodiga]]s, ye muito bariable.
A mida d'as legumbres ba dende un milimetro u poco més dica meyo metro. Lur forma, encara en a mayor parte d'os casos ye luenga e preta como en as [[chodiga]]s, ye muito bariable.

Estos fruitos pertenexen a lo grant grupo de plantas d'a familia [[Fabaceae]] e a penar d'o grant lumero d'espezies d'esta familia, las que en minchan as presonas e o bestiar no son que poquetas espezies.


[[Categoría:Legumbres]]
[[Categoría:Legumbres]]

Versión d'o 18:49 19 nov 2008

Tres tipos de lentellas
Simients de soya

Se diz legumbre (en aragonés meyebal legumen) a un tipo de fruito seco. Tamién se diz asinas a las simients comestibles que crexen e maturan en ixe fruito e a las plantas que las produzen.

Las legumbres son un grupo alimentario mui omochenio, formato por os fruitos secos d'as leguminosas, desembolicatos a partir d'o chinezeu con un unico carpelo e que s'ubre tanto por a sutura bentral como por o nierbo dorsal, en dos balbas e con as simients en una ringlera bentral. As tabiellas pueden estar rectas e carnosas. Por o cheneral tienen una carne interior toba, esponchosa, con traza de terziopelo e con color blanco. A suya parte interna corresponde a lo mesocarpo e a lo endocarpo d'o fruito.

A mida d'as legumbres ba dende un milimetro u poco més dica meyo metro. Lur forma, encara en a mayor parte d'os casos ye luenga e preta como en as chodigas, ye muito bariable.

Estos fruitos pertenexen a lo grant grupo de plantas d'a familia Fabaceae e a penar d'o grant lumero d'espezies d'esta familia, las que en minchan as presonas e o bestiar no son que poquetas espezies.