Diferencia entre revisiones de «Río de la Fuent d'el Berro»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: Lo '''Río de la Fuen del Berro''' ye o prinzipal afluent de lo río Guadalabiar en la Sierra d'Albarrazín. Tien dos tramos on lo cauz ye entallato en lo sostrato rocoso, la...
 
Sin resumen de edición
Linia 1: Linia 1:
{{río
|nombre= Río de la Fuen del Berro
|imachen=
|longaria=
|altaria=
|naxedero=
|desembocadura= [[río Guadalabiar]]
|territorios= [[Sierra d'Albarrazín]] ([[Aragón]])
}}


Lo '''Río de la Fuen del Berro''' ye o prinzipal afluent de lo [[río Guadalabiar]] en la [[Sierra d'Albarrazín]].
Lo '''Río de la Fuen del Berro''' ye o prinzipal afluent de lo [[río Guadalabiar]] en la [[Sierra d'Albarrazín]].


Tien dos tramos on lo cauz ye entallato en lo sostrato rocoso, la foz del río Blanco e la foz de Calomart.
Tien dos tramos on lo cauz ye entallato en lo sostrato rocoso, la Foz del río Blanco e la Foz de Calomart.


La foz del río Blanco correspone a lo curso alto de lo río, on trescurza por calsineras e dolomías churasicas. Lo paisache tien encara trazas naturals encara que i aiba una zute e bels molins (''Molino de las Pisadas'' e ''Molino de abajo''). Bi ha paretes cuasi berticals, mallos aislatos e cobachos, resaltando entre pins, sabinas e chinebros.
La Foz del río Blanco correspone a lo [[curso alto]] de lo río, on trescurza por calsineras e dolomías churasicas. Lo paisache tien encara trazas naturals encara que i aiga una zute e bels molins (''Molino de las Pisadas'' e ''Molino de abajo''). Bi ha paretes cuasi berticals, [[mallo]]s aislatos e cobachos, resaltando entre pins, sabinas e chinebros.


En Calomart lo río trescurza uns materials de chesos e archilas de fazies [[Keuper]] e la bal s'enampla.
En Calomart lo río trescurza uns materials de chesos e archilas de fazies [[Keuper]] e la bal s'enampla. Bi ha una chicota güerta.


Sin d'embargo cuan lo río dixa dezaga ixos materials torna a encaxar-se de sopetón ta l'este, on bi ha materials calsinosos e forma la Foz de Calomart (''Cañón de Calomarde'' en castellán). La carretera d'Albarrazín ba paralela a lo río. A lo piet de las paretes berticals bi ha tarteras, que a begatas fosilizan atras acumulazions de materials de ladera més antigos indicadors d'un [[modelato periglaziar]] en un clima que i eba en la zaguera glaziazión.
Sin d'embargo cuan lo río dixa dezaga ixos materials torna a encaxar-se de sopetón ta l'este, on bi ha materials calsinosos e forma la Foz de Calomart (''Cañón de Calomarde'' en castellán). La carretera d'Albarrazín ba paralela a lo río. A lo piet de las paretes berticals bi ha [[tartera]]s, que a begatas fosilizan atras acumulazions de materials de ladera més antigos indicadors d'un [[modelato periglaziar]] en un clima que i eba en la zaguera glaziazión.


En la marguin cucha de la bal ye o ''rollo de Calomarde'', un puen natural calsinoso bels metros por denzima de la carretera, e que puet corresponder con lo ''Despeñadero de Ruello'' menzionato en lo ''libro de pasos, masadas, abrevaderos y dehesas'' de l'archibo de la Comunidat d'Albarrazín e con materials escritos dende [[1326]].
En la marguin cucha de la bal ye o ''rollo de Calomarde'', un puen natural calsinoso bels metros por denzima de la carretera, e que puet corresponder con lo ''Despeñadero de Ruello'' menzionato en lo ''libro de pasos, masadas, abrevaderos y dehesas'' de l'archibo de la Comunidat d'Albarrazín e con materials escritos dende [[1326]].


Lo més intresant de la Foz de Calomart ye la ''cascada de Calomarde'', un salto de 20 m. Lo río caye sopre un tollo rodeyato de tot por paretes de [[trabertín|trabertin]]s que se formoron entre fa 10.000 e 7.000 añatas. La formazión de trabertins encara ye autiba, pero menos, porque predominan los prozesos d'erosión. Cuan se formó a mayor parte de los trabertins o clima lo río no yera tan rapido e lo clima yera més calido.
Lo més intresant de la Foz de Calomart ye la ''cascada de Calomarde'', un salto de 20 m. Lo río caye sopre un tollo rodeyato de tot por paretes de [[trabertín|trabertin]]s que se formoron entre fa 10.000 e 7.000 añatas. La formazión de trabertins encara ye autiba, pero menos, porque predominan los prozesos d'erosión. Cuan se formó la mayor parte de los trabertins o clima lo río no yera tan rapido e lo clima yera més calido.


[[Categoría:Ríos d'Aragón]]
[[Categoría:Ríos d'Aragón]]

Versión d'o 21:54 2 ago 2008

Plantilla:Río


Lo Río de la Fuen del Berro ye o prinzipal afluent de lo río Guadalabiar en la Sierra d'Albarrazín.

Tien dos tramos on lo cauz ye entallato en lo sostrato rocoso, la Foz del río Blanco e la Foz de Calomart.

La Foz del río Blanco correspone a lo curso alto de lo río, on trescurza por calsineras e dolomías churasicas. Lo paisache tien encara trazas naturals encara que i aiga una zute e bels molins (Molino de las Pisadas e Molino de abajo). Bi ha paretes cuasi berticals, mallos aislatos e cobachos, resaltando entre pins, sabinas e chinebros.

En Calomart lo río trescurza uns materials de chesos e archilas de fazies Keuper e la bal s'enampla. Bi ha una chicota güerta.

Sin d'embargo cuan lo río dixa dezaga ixos materials torna a encaxar-se de sopetón ta l'este, on bi ha materials calsinosos e forma la Foz de Calomart (Cañón de Calomarde en castellán). La carretera d'Albarrazín ba paralela a lo río. A lo piet de las paretes berticals bi ha tarteras, que a begatas fosilizan atras acumulazions de materials de ladera més antigos indicadors d'un modelato periglaziar en un clima que i eba en la zaguera glaziazión.

En la marguin cucha de la bal ye o rollo de Calomarde, un puen natural calsinoso bels metros por denzima de la carretera, e que puet corresponder con lo Despeñadero de Ruello menzionato en lo libro de pasos, masadas, abrevaderos y dehesas de l'archibo de la Comunidat d'Albarrazín e con materials escritos dende 1326.

Lo més intresant de la Foz de Calomart ye la cascada de Calomarde, un salto de 20 m. Lo río caye sopre un tollo rodeyato de tot por paretes de trabertins que se formoron entre fa 10.000 e 7.000 añatas. La formazión de trabertins encara ye autiba, pero menos, porque predominan los prozesos d'erosión. Cuan se formó la mayor parte de los trabertins o clima lo río no yera tan rapido e lo clima yera més calido.