Diferencia entre revisiones de «Tierra d'Ostavals»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
CHV (descutir | contrebucions)
supongo que será "basallache á"
Sin resumen de edición
Linia 21: Linia 21:


{{Redoladas Baxa Nabarra}}
{{Redoladas Baxa Nabarra}}

[[Categoría:Redoladas d'a Baxa Nabarra]]


[[eu:Oztibarre]]
[[eu:Oztibarre]]
[[fr:Ostabarret]]
[[fr:Ostabarret]]

[[Categoría:País Basco franzés]]
[[Categoría:Nabarra]]

Versión d'o 22:43 23 feb 2008

La Tierra d'Ostabals en la Baxa Nabarra

La Tierra d'Ostabals (Oztibarre en basco; Ostabares en castellán; Ostabarret en franzés) ye una redolata de lo este de la Baxa Nabarra (Franzia) con capital en Ostabals.

Cheografía

Ye situata en la cuenca alta de lo río Bidouze, á lo sur de lo monezipio u comuna d'Uhart-Mixa. Muga á lo sur e surueste con Garazi, á l'este con Sola, á lo norte con la Tierra de Mixa e á lo norueste con Arberoa.

Comprene los monezipios d'Arhansus, Bunus, Hosta, Ibarrolle, Juxue, Larceveau-Arros-Cibits, Ostabals-Asme, Pagolle e Saint-Just-Ibarre.

Istoria

Pertenexió á Gastón IV de Biarn, que lo recuperó pa Biarn por muito tiempo dimpués d'una guerra. Don P. Arnalt de Luxa, siñor feudal local, se declaró basallo de Sancho Lo Fuerte rei Nabarra en 1228.

Nome

Lo suyo nome (H)oztibarre bién de Hozta Ibarre (u Ibar), sennificando Bal d'Hosta, que ipoteticament en gascón serba Ostavath lo lugar e Ostabarret la redolata (la -LL- latina eboluziona ta -th final u -r- interbocalica sola, seguntes la fonetica gascona). La forma Ostabarret con -rr- interbocalica doble serba una gasconizazión de lo basco Oztibarre.

En 1247 ya esisten las denominazions de Tierra de Mixa y Tierra d'Ostabals:

  • a vos serviria con el castiello de Villanova e con toda la Tierra de Mixa é Dostabales

Asinas lo fillo de lo bizconte de Tartax (bizconte que eba demandato protezión á Sancho lo Fuerte en 1196) reconoxeba basallache á Teobaldo I de Nabarra por aber rezibito d'él Billanueba con tota la Tierra de Mixa e d'Ostabals.

Plantilla:Redoladas Baxa Nabarra