Diferencia entre revisiones de «Cultura celtiberica»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 1: Linia 1:
A '''cultura [[celtibers|celtiberica]]''' yera una [[cultura]] que se desembolicó en a part nororiental d'a [[Meseta Central|Meseta]] y [[Sistema Iberico]] en a II [[Edat de Fierro]].
A '''cultura [[celtibers|celtiberica]]''' yera una [[cultura]] que se desembolicó en a part nororiental d'a [[Meseta Central|Meseta]] y [[Sistema Iberico]] en a II [[Edat de Fierro]].


Representa a extensión de determinatos elementos culturals d'a [[cultura iberica]] por tierras de más a l'interior, entre comunidatz de [[luenga indoeuropea]] [[luenga celta|celta]], que antes heban desembolicato atras culturas como a [[cultura protoceltiberica]] u a cultura d'os [[castros sorians]], relacionatas con a cultura d'os [[campos d'urnas]].
Representa a extensión de determinaus elementos culturals d'a [[cultura iberica]] por tierras de más a l'interior, entre comunidatz de [[luenga indoeuropea]] [[luenga celta|celta]], que antes heban desembolicau atras culturas como a [[cultura protoceltiberica]] u a cultura d'os [[castros sorians]], relacionadas con a cultura d'os [[campos d'urnas]].


Entre os elementos [[cultura ibera|ibers]] d'esta cultura tenemos a organización en [[ciudat-estato|ciudatz-estato]], [[influencia cultural|influencia]]s ceramicas, y l'[[alfabeto]] iberico (encara que puede estar que a difusión d'este alfabeto ye d'epoca romana).
Entre os elementos [[cultura ibera|ibers]] d'esta cultura tenemos a organización en [[ciudat-estato|ciudatz-estato]], [[influencia cultural|influencia]]s ceramicas, y l'[[alfabeto iberico]] (encara que puede estar que a difusión d'este alfabeto ye d'epoca romana).


I trobamos entre os elementos no ibers a [[luenga celtibera]], a vestimenta y a [[relichión]].
I trobamos entre os elementos no ibers a [[luenga celtibera]], a vestimenta y a [[relichión]].


No i heba una deseparación neta entre a [[cultura iberica]] de l'[[Ebro]] y a cultura celtiberica por o que fa a a cultura material trobata en os [[chacimiento arqueolochico|chacimiento]]s. Lo que veyemos ye un cambeo progresivo en a [[Depresión de l'Ebro]] y [[Sistema Iberico]].
No i heba una deseparación neta entre a [[cultura iberica]] de l'[[Ebro]] y a cultura celtiberica por o que fa a a cultura material trobada en os [[chacimiento arqueolochico|chacimiento]]s. Lo que veyemos ye un cambio progresivo en a [[Depresión d'Ebro]] y [[Sistema Iberico]].


A cultura celtiberica corresponde con os zaguers pueblos que os [[romans]] diciban celtibers: [[arevacos]], [[pelendons]], [[lusons]], [[belos]] y [[titos]]. No citatos pos as fuents clasicas tenemos a os [[belaiscos]] de [[río Uerba|La Uerba]], conoixitos por l'[[arqueolochía]].
A cultura celtiberica corresponde con os zaguers pueblos que os [[romans]] diciban celtibers: [[arevacos]], [[pelendons]], [[lusons]], [[belos]] y [[titos]]. No citaus pos as fuents clasicas tenemos a os [[belaiscos]] de [[río Uerba|La Uerba]], conoixius por l'[[arqueolochía]].


== Se veiga tamién ==
== Se veiga tamién ==

Versión d'o 19:32 6 feb 2021

A cultura celtiberica yera una cultura que se desembolicó en a part nororiental d'a Meseta y Sistema Iberico en a II Edat de Fierro.

Representa a extensión de determinaus elementos culturals d'a cultura iberica por tierras de más a l'interior, entre comunidatz de luenga indoeuropea celta, que antes heban desembolicau atras culturas como a cultura protoceltiberica u a cultura d'os castros sorians, relacionadas con a cultura d'os campos d'urnas.

Entre os elementos ibers d'esta cultura tenemos a organización en ciudatz-estato, influencias ceramicas, y l'alfabeto iberico (encara que puede estar que a difusión d'este alfabeto ye d'epoca romana).

I trobamos entre os elementos no ibers a luenga celtibera, a vestimenta y a relichión.

No i heba una deseparación neta entre a cultura iberica de l'Ebro y a cultura celtiberica por o que fa a a cultura material trobada en os chacimientos. Lo que veyemos ye un cambio progresivo en a Depresión d'Ebro y Sistema Iberico.

A cultura celtiberica corresponde con os zaguers pueblos que os romans diciban celtibers: arevacos, pelendons, lusons, belos y titos. No citaus pos as fuents clasicas tenemos a os belaiscos de La Uerba, conoixius por l'arqueolochía.

Se veiga tamién