Diferencia entre revisiones de «Vivel de Bicort»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m re-categorisation
Sin resumen de edición
Linia 49: Linia 49:


[[Categoría:Lugars d'a provincia de Zaragoza]]
[[Categoría:Lugars d'a provincia de Zaragoza]]
[[Categoría:Lugars de Belmont de Gracián]]

Versión d'o 17:59 12 oct 2020

Este articlo tracta sobre Vivel de Bicort, lugar de la provincia de Zaragoza. Pa atros usos de la parola vivel vaiga a Vivel (desambigación).

Plantilla:Localidat Aragón Vivel de Bicort ye un lugar de lo municipio de Belmont de Gracián, en la comarca de la Comunidat de Calatayú y en la provincia de Zaragoza.

Toponimia

La primera part de lo toponimo ye transparent en aragonés. Vivel ye una variant de viver, que significa zona d'una estiva u prau, a on que l'augua freatica gosa amaneixer en a superficie y fa de naixedero pa bell rigachuelo.

La segunda part de lo toponimo se refiere a la sierra de Bicort, que beluns interpretan como un toponimo celtiberico pareixiu a la palabra latina BICORNIS ("dos cuernos"). Por lo menos en l'actualidat la -t final no se pronuncia.

En la "Bula de Lucio III" s'escriba Viver:

Ecclesiam d'Orera cum pertinenciis suis, Ecclesiam de Viver cum pertinenciis suis, Ecclesiam de Finoges cum pertinencis suis,...

En lo "Libro Chantre" (1382) s'escribe Bivereio de Vicor. En lo fogache de 1495 s'escribiba Viver de Buicort, y dimpués ha teniu atras variants documentals como Vivar de Bicorto entre 1713 y 1722, Viver de Vicorto en 1785 y Vivel de Vicorto en 1797.

Historia

Perteneixió a la sexma del río Miedes adintro de la Comunidat de Calatayú. Tenió la categoría d'aldeya dica 1785.

Bibliografía