Diferencia entre revisiones de «La Olmediella»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina creyada con '{{Localidat Aragón |nombre = La Olmediella |imachen = |bandera= |escudo= |provincia = Teruel |comarca = Gúdar-Chabalambre |municipio = Mora de Rubielos |cp = |superfizie =…'
 
Linia 39: Linia 39:
{{cita|...prout incipit in '''[[frontón (topografía)|fronton]] del Olmediella''' et dat ad omareium et vadit ad cabeçum de las...<ref name="GARGALLOTER"> {{es}} [[Antonio Gargallo Moya]]: ''El Concejo de Teruel en la Edad Media'' volumen IV. [[Instituto de Estudios Turolenses]], 1997, p. 132.</ref>}}
{{cita|...prout incipit in '''[[frontón (topografía)|fronton]] del Olmediella''' et dat ad omareium et vadit ad cabeçum de las...<ref name="GARGALLOTER"> {{es}} [[Antonio Gargallo Moya]]: ''El Concejo de Teruel en la Edad Media'' volumen IV. [[Instituto de Estudios Turolenses]], 1997, p. 132.</ref>}}


Se torna a trobar ''Olmediella'' en la toponimia medieval terolana como nombre d'un [[heredamiento]] situau en la redolada d'[[Albarrazín]].
Se torna a trobar ''Olmediella'' en la toponimia medieval terolana como nombre d'un [[heredamiento]] situau en la redolada d'[[Albarrazín]]. A
En la segunda mitat de lo [[sieglo XV]] un notario de [[La Puebla de Valverde]] y procurador de la [[Comunidat de Teruel (medieval)|Comunidat de Teruel]] teneba lo nombre de ''Miguel Martín de la Olmediella''.


== Referencias ==
== Referencias ==

Versión d'o 13:44 7 ago 2019

Plantilla:Localidat Aragón La Olmediella (La Olmedilla en castellán) ye un casal de lo termin municipal de Mora de Rubielos, en la comarca de Gúdar-Chabalambre y en la provincia de Teruel. Ye despoblau dende los anyos 40.[1]

Cheografía

La Olmediella se troba en lo collau de la Olmediella de la sierra de Mora, entre lo Mollón Blanco y lo pico de la Olmediella. La sierra de Mora presenta un modelau estructural en cuesta definiu por la resistencia de las calsineras aptianas, que forman cinglos sobre los materials tobos de facies Weald, que s'han erosionau en forma de foyas cautivables que permiten la existencia de mases,[2] como ye lo caso de la foya de la Solana y lo collau de la Olmediella a piet de lo pico de la Olmediella y la penya de Ramiro.

Historia

La Olmediella ya yera un nuclio rural habitau en lo periodo andalusí. Se conserva d'este periodo un muro de mampostería y restos ceramicos. Dimpués de la reconquiesta en la baixa Edat Meya bi heba una torre de planta rectangular situada sobre un cinglo a lo norueste de las edificacions andalusís. Las restas d'edificacions baixo-medievals han estau aproveitadas como corral. Lo mas de la Olmediella ye a lo sudeste d'ixe cinglo.

Toponimia

Lo toponimo Olmediella se documenta vinclau a un oronimo en un texto de delimitación y mollonamiento de termins entre lo concello de Teruel y lo comandador d'Alcalá de la Selva:

...prout incipit in fronton del Olmediella et dat ad omareium et vadit ad cabeçum de las...[3]

Se torna a trobar Olmediella en la toponimia medieval terolana como nombre d'un heredamiento situau en la redolada d'Albarrazín. A En la segunda mitat de lo sieglo XV un notario de La Puebla de Valverde y procurador de la Comunidat de Teruel teneba lo nombre de Miguel Martín de la Olmediella.

Referencias

  1. (es) UBIETO ARTETA, Antonio: Historia de Aragón. Los pueblos y los despoblados II (Anubar ediciones. Zaragoza, 1984). p 695.
  2. (es) José Luis Peña Monné, Luis Alberto Longares Aladrén, Marta Espinalt Brillas: Paisajes naturales de la provincia de Teruel. Guía del medio natural. Instituto de Estudios Turolenses, 2000. pp 105-106.
  3. (es) Antonio Gargallo Moya: El Concejo de Teruel en la Edad Media volumen IV. Instituto de Estudios Turolenses, 1997, p. 132.

Vinclos externos