Diferencia entre revisiones de «Las Cucutas»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 16: Linia 16:


'''Las Cucutas''' ye un [[montanya|mont]] de 989 metros d'[[altaria]] situau en a muga entre as provincias de [[provincia de Zaragoza|Zaragoza]] y [[provincia de Teruel|Teruel]], en a [[sierra d'Arcos]]. En a suya [[cima]] se troba un [[vértiz cheodesico]].
'''Las Cucutas''' ye un [[montanya|mont]] de 989 metros d'[[altaria]] situau en a muga entre as provincias de [[provincia de Zaragoza|Zaragoza]] y [[provincia de Teruel|Teruel]], en a [[sierra d'Arcos]]. En a suya [[cima]] se troba un [[vértiz cheodesico]].

==Toponimia==
L'[[oronimia aragonesa|oronimo]] ''Las Cucutas'' presenta una variant de ''[[cocota]]'', que se repite por atras partz d'Aragón y d'a [[Peninsula Iberica]] a traviés d'a variant ''cogota''. Pa ''cocota'' se documenta un significau de ''[[cima]]'' en a parla de [[Tarazona y Moncayo]]<ref name=PARLATARAZONA>{{es}} [[Manuel Gargallo Sanjoaquín]]: ''Notas léxicas sobre el habla de Tarazona y su comarca''. Publicau en: [[Archivo de filología aragonesa]], Vol. 36-37, 1985, pp. 417-572.</ref> y de [[Petiella d'Aragón]]. En [[castellán de Navarra]] se gosa emplegar la variant ''[[cogota]]''.<ref name=IRIBARREN>{{es}} [[José María Iribarren]], [[Ricardo Ollaquindia]]: ''Vocabulário navarro''. Editor: [[Comunidat foral de Navarra]], Departamento de Educación y Cultura, [[Institución príncipe de Viana]], 1984.</ref> Esta clase de microtoponimos pueden representar una oronimización d'o substantivo ''[[cocote]]'', referiu a una part d'o cuerpo. En [[Alava]] ''cocote'' significa "cabezo alto" y bi heba toponimos formaus con esta palabra en o [[sieglo XIX]] que actualment se presentan con a variant ''cogote''.<ref name=TREVINYO>{{es}} [[María Nieves Sánchez González de Herrero]]: ''El Habla y la Toponimia de Lapuebla de Arganzón y el Condado de Treviño''. Editor: [[Diputación Foral d'Alava]], Servicio de Publicacions, 1985, p. 205.</ref> Tamién en [[A Riocha]] bi ha bell microtoponimo con a forma ''cogote''.


== Cheolochía ==
== Cheolochía ==

Versión d'o 22:09 27 avi 2018

Plantilla:Montanyas

Las Cucutas ye un mont de 989 metros d'altaria situau en a muga entre as provincias de Zaragoza y Teruel, en a sierra d'Arcos. En a suya cima se troba un vértiz cheodesico.

Toponimia

L'oronimo Las Cucutas presenta una variant de cocota, que se repite por atras partz d'Aragón y d'a Peninsula Iberica a traviés d'a variant cogota. Pa cocota se documenta un significau de cima en a parla de Tarazona y Moncayo[1] y de Petiella d'Aragón. En castellán de Navarra se gosa emplegar la variant cogota.[2] Esta clase de microtoponimos pueden representar una oronimización d'o substantivo cocote, referiu a una part d'o cuerpo. En Alava cocote significa "cabezo alto" y bi heba toponimos formaus con esta palabra en o sieglo XIX que actualment se presentan con a variant cogote.[3] Tamién en A Riocha bi ha bell microtoponimo con a forma cogote.

Cheolochía

En Las Cucutas bi ha una representación d'a superficie d'erosión fundamental d'o Mioceno superior.[4]

Referencias

  1. (es) Manuel Gargallo Sanjoaquín: Notas léxicas sobre el habla de Tarazona y su comarca. Publicau en: Archivo de filología aragonesa, Vol. 36-37, 1985, pp. 417-572.
  2. (es) José María Iribarren, Ricardo Ollaquindia: Vocabulário navarro. Editor: Comunidat foral de Navarra, Departamento de Educación y Cultura, Institución príncipe de Viana, 1984.
  3. (es) María Nieves Sánchez González de Herrero: El Habla y la Toponimia de Lapuebla de Arganzón y el Condado de Treviño. Editor: Diputación Foral d'Alava, Servicio de Publicacions, 1985, p. 205.
  4. (es) Jose Luís Peña Monné et al. : Geomorfología de la Provincia de Teruel. Instituto de estudios turolenses, 1984. pp 103-104.

Vinclos externos