Diferencia entre revisiones de «Mayo»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 205 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q119 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 1: Linia 1:
{{Mayo}}
{{Mayo}}
'''Mayo''' ye lo cinquén mes de l'[[anyo]] en lo [[calandario gregorián]] y tiene 31 [[día]]s. Yera lo tercer mes en lo [[calandario román antigo]], a on que chinero y febrero yeran a zaguers de l'anyo.

En lo [[hemisferio norte]] ye un mes de [[primavera]], d'astí lo sobrenombre de "mes de las [[flor]]s". Manimenos, en lo [[hemisferio sud]] ye un mes de [[santmigalada]] y equivalent a lo noviembre de lo hemisferio norte.
== Etimolochía ==
L'aragonés ''Mayo'' deriva de lo latín ''MAIUS''. Bi ha diferents hipotesis etimolochicas pa explicar l'orichen de lo ''MAIUS'' latín:

a) S'ha quiesto relacionar con lo nombre ''MAIA'' que recibia la ''BONA DEA''. Celebraban lo festival dedicau a esta diosa en lo mes de ''MAIUS''.

b) Bi heba tamién una [[nimfa]] dita ''Maya'', filla d'[[Atlas]] y de [[Pleione]] y madre de [[Mercurio (mitolochía)|Mercurio]].

c) Una tercera opción podría estar lo termin ''MAIUS JUPPITER'', reducción de ''MAXIMUS'', lo mes gran.

En la [[Antiga Grecia|Grecia antiga]] lo equivalent de Mayo ye lo mes de lo mes de ''Targelion''. En la [[pueblos celtas|tradición celta]] l'[[1 de mayo]] yera la fiesta de [[Beltaine]], que marcaba lo encomenzamiento de lo verano, y se suposa que ye l'orichen de las celebracions que bi ha en buena part de la [[Peninsula Iberica]] ixe día como ''[[Mayos|Los Mayos]]''.


[[Categoría:Mayo]]
[[Categoría:Mayo]]

Versión d'o 12:35 9 set 2017

Abr - Mayo - Chn
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Calandario d'escaicimientos

Mayo ye lo cinquén mes de l'anyo en lo calandario gregorián y tiene 31 días. Yera lo tercer mes en lo calandario román antigo, a on que chinero y febrero yeran a zaguers de l'anyo.

En lo hemisferio norte ye un mes de primavera, d'astí lo sobrenombre de "mes de las flors". Manimenos, en lo hemisferio sud ye un mes de santmigalada y equivalent a lo noviembre de lo hemisferio norte.

Etimolochía

L'aragonés Mayo deriva de lo latín MAIUS. Bi ha diferents hipotesis etimolochicas pa explicar l'orichen de lo MAIUS latín:

a) S'ha quiesto relacionar con lo nombre MAIA que recibia la BONA DEA. Celebraban lo festival dedicau a esta diosa en lo mes de MAIUS.

b) Bi heba tamién una nimfa dita Maya, filla d'Atlas y de Pleione y madre de Mercurio.

c) Una tercera opción podría estar lo termin MAIUS JUPPITER, reducción de MAXIMUS, lo mes gran.

En la Grecia antiga lo equivalent de Mayo ye lo mes de lo mes de Targelion. En la tradición celta l'1 de mayo yera la fiesta de Beltaine, que marcaba lo encomenzamiento de lo verano, y se suposa que ye l'orichen de las celebracions que bi ha en buena part de la Peninsula Iberica ixe día como Los Mayos.