Diferencia entre revisiones de «Alpinismo»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina creyada con 'thumb|300px|[[Carlos Pauner, alpinista aragonés practicando iste esporte]] L''''alpinismo''' ye una disciplina esportiva...'
(Garra diferencia)

Versión d'o 20:34 18 ago 2017

Carlos Pauner, alpinista aragonés practicando iste esporte

L'alpinismo ye una disciplina esportiva que naixe en os Alpes en zaguerías d'o sieglo XVIII y que se basa en a superación d'as dificultatz en a puyada y baixada d'una montanya. Ye tamién o conchunto de tecnicas, conoiximientos y habilidatz orientadas a la reyalización d'iste obchectivo. L'alpinismo no ye un simple esporte, ya que deriva d'una antiga actividad exploratoria d'o ser humano y como tal cuenta con una historia y tradicions muit importants que determinan una etica bien definida, que ye a parti entre ista disciplina y atras formas de torismo d'aventura. Amás, qui lo practica, lo considera como un verdadero estilo de vida y una forma d'experimentar y interpretar o mundo que mos rodia.

Se puet dividir en quantas arias que engloban quantas especialidatz, belunas d'as qualas s'aluenyan d'a definición estricta de puyar monts, pero que, manimenos, requieren d'ixe medio natural ta a suya practica: senderismo (u hiking), excursionismo (asobén mal dito trekking, lo que significa en realidad "caminar mientres quantos días por puestos leixanos") y expedicions; escalada esportiva (y boulder) y escalada en chelo. Amás, existen variants esportivas, como o duatlón en montanya, media maratón de montanya y maratón de montanya; barranquismo, esquí de travesía y becicleta de montanya.

O termín alpinismo muitas vegadas s'entiende como o esporte practicau en l'alta montanya, ye decir, l'alpinismo d'altaria. Asinas, a qui puya a las montanyas, se le diz "alpinista" y no a qui nomás practica una d'as especialidatz debanditas. Tamién quan se charra d'un curso u manual d'alpinismo, s'enfoca a o excursionismo por as montanyas y no a toda a gama d'especialidatz que se nombran.