Diferencia entre revisiones de «Collau de la Foradada»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 1 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q8558892 (translate me)
mSin resumen de edición
Linia 33: Linia 33:
{{Commonscat|Collado de La Foradada|Collau de la Foradada}}
{{Commonscat|Collado de La Foradada|Collau de la Foradada}}


[[Categoría:Puertos d'os Pireneus|Foaradada]]
[[Categoría:Puertos sobre as sierras interiors pirenencas|Foradada]]

Versión d'o 13:58 23 nov 2015

Plantilla:Puerto Montaña El collau de la Foradada u puerto de la Foradada ye un puerto de montanya d'Aragón que se troba fend la muga d'entre las comarcas de la Ribagorza po'l costau oriental y el Sobrarbe per l'occidental, todas dos en la provincia de Uesca.

Cheografía

Fa 1020 metros d'altaria, y se troba d'el tot comprendíu en el municipio ribagorzano de la Foradada d'el Toscar, por bien que po'l costau sobrarbenco tamé fa parte d'este municipio los llugars de la Cort y las Cortz, administrativament parland, y por tanto son de la Ribagorza, anque se troban en la baixant que mira ta la Fueva y fisicament serían adintro de la dita subcomarca sobrarbenca.

Po'l norte, el limita la punta Ferrera (1827 m) que ye de la serra Ferrera, y po'l sud, l'altura d'el Campanué (1548 m) que ye de la serra de Santa Llestra. Po'l puerto, s'arriba a'l punto más alto a pocos metros d'el llugar de la Foradada, que por poco se troba ya en la baixant que se'n va ya cara ta l'Esera.

Comunicacions

Actualment, el recorre la carretera nacional N-260 en el suyo segmento d'entre l'Aínsa y Campo. La puyada pe'l costau d'el Sobrarbe comienza en Sant Per d'el Toledo de la Nata y se prellonga más de 4 kilometros. Pe'l costau ribagorzano, la baixada ye más curta, pero con más desnivel, y de los mil vente metros se pasa a's seicientos y pocos que i ha en Campo en menos de 4 km, lo que fa un desnivel alredor d'el 10%.

Se veiga tamién

Vinclos externos