Diferencia entre revisiones de «Cuenca hidrografica»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 1: Linia 1:
[[Imachen:Hydrographic basin.svg|200px|thumb|right|Esquema de cuenca hidrografica u de drenache.]]
[[Imachen:Hydrographic basin.svg|200px|thumb|right|Esquema de cuenca hidrografica u de drenache.]]
Una '''compleganza'''<ref name="BENBALL">{{es}} [[Ángel Ballarín Cornel]]: ''[[Diccionario del Benasqués]]''. [[Institución Fernando el Católico]], Zaragoza, segunda edición 1978. p 271, pronunciau /konpllegansa/ en [[aragonés benasqués|benasqués]], s'informa en o libro que '''val''' ye como se diz en aragonés no benasqués.</ref>, '''val'' u '''cuenca hidrografica''' ye o conchunto de territorios que abocan las suyas [[augua]]s superficials y os suyos [[aqüifero]]s superficials dreitament relacionatos dentro d'una mesma cuenca, alimentando d'esta traza un [[río]] principal que trescruza esta cuenca y replega a lo suyo paso as aportacions de qualsiquier [[afluyent]] que i desemboque. Una cuenca hidrografica desaugua as suyas auguas en una [[mar]], un [[laco]], una [[lacuna]], y en casos en os que no bi ha salita as auguas se filtran en o subsuelo u s'evaporan. As cuencas que no desauguan en a mar se dicen cuencas [[endorreica]]s.
Una '''compleganza'''<ref name="BENBALL">{{es}} [[Ángel Ballarín Cornel]]: ''[[Diccionario del Benasqués]]''. [[Institución Fernando el Católico]], Zaragoza, segunda edición 1978. p 271, pronunciau /konpllegansa/ en [[aragonés benasqués|benasqués]], s'informa en o libro que '''val''' ye como se diz en aragonés no benasqués.</ref>, '''val''' u '''cuenca hidrografica''' ye o conchunto de territorios que abocan las suyas [[augua]]s superficials y os suyos [[aqüifero]]s superficials dreitament relacionatos dentro d'una mesma cuenca, alimentando d'esta traza un [[río]] principal que trescruza esta cuenca y replega a lo suyo paso as aportacions de qualsiquier [[afluyent]] que i desemboque. Una cuenca hidrografica desaugua as suyas auguas en una [[mar]], un [[laco]], una [[lacuna]], y en casos en os que no bi ha salita as auguas se filtran en o subsuelo u s'evaporan. As cuencas que no desauguan en a mar se dicen cuencas [[endorreica]]s.


== Referencias ==
== Referencias ==

Versión d'o 13:54 7 nov 2015

Esquema de cuenca hidrografica u de drenache.

Una compleganza[1], val u cuenca hidrografica ye o conchunto de territorios que abocan las suyas auguas superficials y os suyos aqüiferos superficials dreitament relacionatos dentro d'una mesma cuenca, alimentando d'esta traza un río principal que trescruza esta cuenca y replega a lo suyo paso as aportacions de qualsiquier afluyent que i desemboque. Una cuenca hidrografica desaugua as suyas auguas en una mar, un laco, una lacuna, y en casos en os que no bi ha salita as auguas se filtran en o subsuelo u s'evaporan. As cuencas que no desauguan en a mar se dicen cuencas endorreicas.

Referencias

  1. (es) Ángel Ballarín Cornel: Diccionario del Benasqués. Institución Fernando el Católico, Zaragoza, segunda edición 1978. p 271, pronunciau /konpllegansa/ en benasqués, s'informa en o libro que val ye como se diz en aragonés no benasqués.