Diferencia entre revisiones de «Orden de Sant Francisco»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 22: Linia 22:
}}
}}


La '''Orden de Sant Francisco''' u '''Orden Franciscana''' ye una [[orden relichiosa]] catolica [[mendicant]] fundada por [[Sant Francisco d'Asís]] en l'anyo [[1209]] y que a causa de succesivas [[scisión|scisions]] esdevinió un conchunto de grupos y comunidatz que siguen beluna de las [[regla (normativa)|regla]]s inspiradas por [[Sant Francisco d'Asís]].
La '''Orden de Sant Francisco''' u '''Orden Franciscana''' ye una [[orden relichiosa]] catolica [[mendicant]] fundada por [[Sant Francisco d'Asís]] en Italia en l'anyo [[1209]] y aprobada por lo [[Papa Inocencio III]].<ref name=JULIAMEYA>{{es}} [[Jose-Ramón Julià]]: ''Atlas de Historia Universal''. Tomo I: ''De los orígenes a las crisis del siglo XVIII''. Editorial Planeta. p 204.</ref> A causa de succesivas [[scisión|scisions]] esdevinió un conchunto de grupos y comunidatz que siguen beluna de las [[regla (normativa)|regla]]s inspiradas por [[Sant Francisco d'Asís]].


Los franciscans creyen en la pobreza de [[Cristo]] y por ixo la pobreza ha d'estar l'eixe de la vida de cada persona y de cada comunidat como tal, encara que quan en l'anyo [[1226]] murió [[Sant Francisco d'Asís]] se producioron diferents scisions sobre la rigor de como interpretar-lo.
Los franciscans creyen en la pobreza de [[Cristo]] y por ixo la pobreza ha d'estar l'eixe de la vida de cada persona y de cada comunidat como tal, encara que quan en l'anyo [[1226]] murió [[Sant Francisco d'Asís]] se producioron diferents scisions sobre la rigor de como interpretar-lo. Ya en [[1212]] una branca feminina de los franciscans ya heba estau fundada: las [[clarisas]],<ref name=JULIAMEYA/> que prenen lur nombre de [[Clara d'Asís]].


A traviés de los sieglos dimpués de la fundación, s'han iu producindo movimientos de reforma y han continau los procesos [[scisión]], resultando-ne diferents brancas y ordens que en bell caso s'han deseparau de l'orden orichinario: la més gran part son reformas de la orden franciscana que heban de conducir a una aplicación mes rigorosa de la regla, d'acuerdo con lo suyo esprito fundacional.
Los franciscans medievals fundoron conventos en arrabals urbans. Se calcula que arredol de [[1221]] lo numero de flaires franciscans yera de bells 5.000, y que a zaguers de lo sieglo XIII ya debeba haber-ie bells 45.000 flaires franciscans distribuitos en 34 provincias y vicariatos.<ref name=JULIAMEYA/> A traviés de los sieglos dimpués de la fundación, s'han iu producindo movimientos de reforma y han continau los procesos [[scisión]], resultando-ne diferents brancas y ordens que en bell caso s'han deseparau de l'orden orichinario: la més gran part son reformas de la orden franciscana que heban de conducir a una aplicación mes rigorosa de la regla, d'acuerdo con lo suyo esprito fundacional.

== Referencias ==
{{listaref}}


== Veyer tamién ==
== Veyer tamién ==

Versión d'o 14:16 13 mar 2014

Orden de Sant Francisco
Información cheneral
Nombre latín Ordo Fratrum Minorum
Fundador Sant Francisco d'Asís
Fundación 1209

La Orden de Sant Francisco u Orden Franciscana ye una orden relichiosa catolica mendicant fundada por Sant Francisco d'Asís en Italia en l'anyo 1209 y aprobada por lo Papa Inocencio III.[1] A causa de succesivas scisions esdevinió un conchunto de grupos y comunidatz que siguen beluna de las reglas inspiradas por Sant Francisco d'Asís.

Los franciscans creyen en la pobreza de Cristo y por ixo la pobreza ha d'estar l'eixe de la vida de cada persona y de cada comunidat como tal, encara que quan en l'anyo 1226 murió Sant Francisco d'Asís se producioron diferents scisions sobre la rigor de como interpretar-lo. Ya en 1212 una branca feminina de los franciscans ya heba estau fundada: las clarisas,[1] que prenen lur nombre de Clara d'Asís.

Los franciscans medievals fundoron conventos en arrabals urbans. Se calcula que arredol de 1221 lo numero de flaires franciscans yera de bells 5.000, y que a zaguers de lo sieglo XIII ya debeba haber-ie bells 45.000 flaires franciscans distribuitos en 34 provincias y vicariatos.[1] A traviés de los sieglos dimpués de la fundación, s'han iu producindo movimientos de reforma y han continau los procesos scisión, resultando-ne diferents brancas y ordens que en bell caso s'han deseparau de l'orden orichinario: la més gran part son reformas de la orden franciscana que heban de conducir a una aplicación mes rigorosa de la regla, d'acuerdo con lo suyo esprito fundacional.

Referencias

  1. 1,0 1,1 1,2 (es) Jose-Ramón Julià: Atlas de Historia Universal. Tomo I: De los orígenes a las crisis del siglo XVIII. Editorial Planeta. p 204.

Veyer tamién