Diferencia entre revisiones de «Pontache»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 1 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q8354945 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 1: Linia 1:
Lo '''dreito de pontache''' (en [[aragonés meyeval|ortografía meyeval]] '''''pontage''''') estió un treudo que pagaban en la [[Edat Meya]] [[Europa|europea]] totas las presonas que cruzasen un puen, en función de lo puesto on residiban, lo numero y los biens que levaban.
Lo '''dreito de pontache''' (en [[aragonés meyeval|ortografía medieval]] '''''pontage''''') estió un [[treudo]] que pagaban en la [[Edat Meya]] [[Europa|europea]] totas las presonas que cruzasen un [[puent]], en función de lo puesto on residiban, lo numero y los biens que levaban.


Mientres lo [[feudalismo]], estió un instrumento de financiación de los [[noble]]s en las tierras de lur propiedat y que los [[vasallo]]s heban de pagar. Ixos que residiban en la senyoría, u yeran exentos u pagaban menos. Sindembargo qui veniba d'atras tierras heba de pagar cantidatz mayors. Con la progresiva desaparición de lo rechimen feudal, lo pontache se redució a lo pago d'un treudo en los puents de las grans vías de comunicación entre poblacions, y no s'aplicaba pa ixos que i heba dentro las poblacions, fueras de bells casos.
Mientres lo [[feudalismo]], estió un instrumento de financiación de los [[noble]]s en las tierras de lur propiedat y que los [[vasallo]]s heban de pagar. Ixos que residiban en la senyoría, u yeran exentos u pagaban menos. Manimenos qui veniba d'atras tierras heba de pagar cantidatz mayors. Con la progresiva desaparición de lo rechimen feudal, lo pontache se redució a lo pago d'un treudo en los puents de las grans vías de comunicación entre poblacions, y no s'aplicaba pa ixos que i heba dentro las poblacions, fueras de bells casos.


Por extensión, dende los sieglos [[sieglo XV|XV]] y [[sieglo XVI|XVI]] se clamaba asinas a tota exación que se cobraba a los ciudadans que no yeran d'una villa u ciudat y que cruzaban lo [[río]], encara que no estase por los puents, esdevenindo un treudo pa plegar a los mercatos publicos.
Por extensión, dende los sieglos [[sieglo XV|XV]] y [[sieglo XVI|XVI]] se diciba asinas a tota exacción que se cobraba a los ciudadans que no yeran d'una villa u ciudat y que cruzaban lo [[río]], encara que no estase por los puents, esdevenindo un treudo pa plegar a los mercatos publicos.

En textos medievals en aragonés bi ha muitas referencias a pontaches. Por eixemplo en los contos d'un viache de [[1366]] dende Teruel dica Barcelona se leye ''pague al pontage'' quan cruzan l'Ebro en Zaragoza enta [[Alfacharín]].<ref>[[Antonio Gargallo Moya]], [[María José Sánchez Usón]]: ''Cuentas de un viaje en el s. XIV: De Teruel a Zaragoza y Barcelona en 1366''. [[Revista Teruel]], nº 71, chinero-chunio de 1984, p 101.</ref>

== Referencias ==
{{listaref}}


[[Categoría:Impuestos meyevals]]
[[Categoría:Impuestos meyevals]]

Versión d'o 10:24 20 ago 2013

Lo dreito de pontache (en ortografía medieval pontage) estió un treudo que pagaban en la Edat Meya europea totas las presonas que cruzasen un puent, en función de lo puesto on residiban, lo numero y los biens que levaban.

Mientres lo feudalismo, estió un instrumento de financiación de los nobles en las tierras de lur propiedat y que los vasallos heban de pagar. Ixos que residiban en la senyoría, u yeran exentos u pagaban menos. Manimenos qui veniba d'atras tierras heba de pagar cantidatz mayors. Con la progresiva desaparición de lo rechimen feudal, lo pontache se redució a lo pago d'un treudo en los puents de las grans vías de comunicación entre poblacions, y no s'aplicaba pa ixos que i heba dentro las poblacions, fueras de bells casos.

Por extensión, dende los sieglos XV y XVI se diciba asinas a tota exacción que se cobraba a los ciudadans que no yeran d'una villa u ciudat y que cruzaban lo río, encara que no estase por los puents, esdevenindo un treudo pa plegar a los mercatos publicos.

En textos medievals en aragonés bi ha muitas referencias a pontaches. Por eixemplo en los contos d'un viache de 1366 dende Teruel dica Barcelona se leye pague al pontage quan cruzan l'Ebro en Zaragoza enta Alfacharín.[1]

Referencias

  1. Antonio Gargallo Moya, María José Sánchez Usón: Cuentas de un viaje en el s. XIV: De Teruel a Zaragoza y Barcelona en 1366. Revista Teruel, nº 71, chinero-chunio de 1984, p 101.