Diferencia entre revisiones de «Ferrocarril de la val de Zafán»

Ir a la navegación Ir a la búsqueda
→‎Historia: s'amenista referencia ta tot iste parrafo sobre Sant Per de Calanda
(→‎Historia: "arribo" --> arribó)
(→‎Historia: s'amenista referencia ta tot iste parrafo sobre Sant Per de Calanda)
Lo ferrocarril de la val de Zafán feba part d'un prochecto més ambicioso que nunca no fue completato. Los primers prochectos d'un ferrocarril entre lo puerto de [[Sant Carles de la Ràpita]] y [[la Puebla d'Íxar]] son de [[1863]]. La ideya de fer este ferrocarril talment tenese una función melitar: dicen{{Falta fuent}} que los melitars creyeban en la posibilidat d'una invasión procedent dende [[Francia]]. En caso d'una invasión francesa, dimpués de la barrera natural de los [[Pireneus]] los franceses habrían de ser aturatos en atra barrera natural, la barrera de l'[[Ebro]], y un ferrocarril construito en la marguin dreita podría fer-se servir para ninviar tropas y suministros a tot ixe frent.
 
Las obras tardoron en encomenzar, dica que, en [[1891]] la ''[[Compañía del Ferrocarril del Val de Zafán]]'' encomenzó las obras d'explanación. Lo primer trampo, de 32 [[km]] entre [[La Puebla d'Íxar]] y [[Alcanyiz]], s'inauguró en [[1895]]. Lo trazato de la linia ferria curiosament no pasaba amán de lo lugar més gran, [[Íxar]], on no yera de lo intrés de la dreita local.{{Falta fuent}} Lugars més chicotz como [[La Puebla d'Íxar]] conoixioron gracias a lo ferrocarril un mayor desembolique industrial (con fabricas como por eixemplo ''La Azucarera''), y l'arribata de nuevas ideyas y ideyolochías comuns en las ciudatz d'ixas envueltas como l'[[anarquismo]]. Ixa modernidat no arribó, manimenos en [[Sant Per de Calanda]], que continó estando un lugar d'economía rural, encara que este lugar ninviaba los excedents de población a traviés d'esta vía.{{Falta fuent}} Se diz que en totas las estacions entre [[Zaragoza]] y [[Reus]] treballaba un de Sant Per.
En la [[Batalla de l'Ebro]] la linia tenió un important papel lochistico. La prolongación de la linia dica [[Tortosa]] remató en 1942, con man d'obra esclava (prisioners de guerra republicans). Lo [[caciquismo]] influyó muito en lo trazato d'esta part de la linia, que evitaba pasar por los nuclios habitatos de lugars grans como [[Val de Robres]], on los grans terratenients no veyeban con buenos uellos una linia ferria que dase atras oportunidatz laborals a los treballadors. La explotación fue adchudicata dende o principio a [[Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles|Renfe]].
142 556

ediciones

Menú de navegación