Diferencia entre revisiones de «Pontache»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
m ortografía, replaced: lumer → numer
Addbot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 1 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q8354945 (translate me)
Linia 6: Linia 6:


[[Categoría:Impuestos meyevals]]
[[Categoría:Impuestos meyevals]]

[[es:Derecho de pontazgo]]

Versión d'o 14:02 29 mar 2013

Lo dreito de pontache (en ortografía meyeval pontage) estió un treudo que pagaban en la Edat Meya europea totas las presonas que cruzasen un puen, en función de lo puesto on residiban, lo numero y los biens que levaban.

Mientres lo feudalismo, estió un instrumento de financiación de los nobles en las tierras de lur propiedat y que los vasallos heban de pagar. Ixos que residiban en la senyoría, u yeran exentos u pagaban menos. Sindembargo qui veniba d'atras tierras heba de pagar cantidatz mayors. Con la progresiva desaparición de lo rechimen feudal, lo pontache se redució a lo pago d'un treudo en los puents de las grans vías de comunicación entre poblacions, y no s'aplicaba pa ixos que i heba dentro las poblacions, fueras de bells casos.

Por extensión, dende los sieglos XV y XVI se clamaba asinas a tota exación que se cobraba a los ciudadans que no yeran d'una villa u ciudat y que cruzaban lo río, encara que no estase por los puents, esdevenindo un treudo pa plegar a los mercatos publicos.