Diferencia entre revisiones de «Polacos»

Ir a la navegación Ir a la búsqueda
1 byte eliminado ,  hace 10 años
m
sin resumen de edición
m (ortografía using AWB)
mSin resumen de edición
O 23 d'agosto os menistros [[Vyacheslav Molotov|Molotov]] y Ribbentrop firman un pacto de no agresión chermano-sovietico en Moscú, con un protocolo secreto que preveye repartir-se Polonia y permitir a la URSS embadir atros países: Finlandia, Estonia, Letonia, y norte de Rumanía pa recuperar [[Besarabia]].
 
As tropas alemanas trescruzan a muga polaca l'1 de setiembre a las 5:45 d'o maitín, plegando en a linia Narew-Vistula-SantSan o día 16. A l'atro'l día l'exercito sovietico invade as provincias orientals de Vilna, Volinia y Galitzia. Por haber abanzato mes d'o previsto os alemans, se firma unatro protocolo secreto o 23 de setiembre. As mugas se fixan por a [[linia Curzon]], pero con Vialystik y Prcemysl a los sovieticos. Os alemans permiten que os sovieticos invadan tamién Lituania y deixan que a mesamés ocupen Vucovina d'o norte. Varsovia capetula o 27 de setiembre.
 
As autoridatz sovieticas fan una gran limpieza etnica de polacos en os territorios que controlan: un millón y meyo de polacos de Bielorrusia y Ucraína son deportatos ta [[Cazaquistán]] y [[Siberia]], y en primavera de 1940 fan una gran [[Mortalera (delito)|mortalera]] d'oficials polacos prisioneros (a [[mortalera de Katyn]], con mes de 4.000 asasinatos).

Menú de navegación